onsdag den 4. november 2009

Stor tilfredstillelse

Da vi flyttede ind i Glaphuset stod denne tudsegamle skænk i stuen. Der var masser af malerklatter på, og det ærgede mig da grænseløst, for jeg kunne se muligheder i den.
Men så er det godt man har en "Favorit Anni" i sin vennekreds, der uddannet farvehandler.
Med fint fint sandpapir begyndte jeg nænsomt at pudse det gamle lak af, uden at pudse igennem det tynde lag finér. Det krævede tålmodighed. Da det var gjort kom Anni på banen med noget nyt lak med farve i. Så fik den 2 ture med mat lak med valnød farve.
Der er SÅ praktisk meget plads i den. Porcelæn og glas, ja tænk jer alle ledningsapparater er proppet ind i den, og derinde tar de sig jo ganske godt ud :o)

Meeeen, det blev ikke ved det. Bag den øverste midterste låge gemmer sig et barskab, det måtte da fikses op. Så hele skænken indvendig fik en tur med en klar lilla i højglans. (har en forkærlighed for den fine farve) Derefter bestilte jeg et spejl på mål til at sidde på bagvæggen i barskabet, og så lige en lille fatning med en pære, så var det klar til indvielse :o) Meeeen min egen indvielse afventes endnu, for så var det jo jeg blev gravid ;o)


Vores gode venner Camilla og Morten, var ved at aflevere denne fine gamle stol til genbrug. Men så kom jeg forbi :o) Stolen fik en tur med sandpapir, og samme mat lak som skænken. Derefter kom jeg ny polster i sædet, beklædte det med lagen lærred, så jeg nemt kan skifte betrækket ud til noget andet hvis jeg blir træt af det her, eller det blir urengørligt beskidt. På ryglænet ligger et lækkert lammeskind og luner.

Jeg må sige, der er gået lidt sport i mig ift. at fikse gamle møbler op og give dem nyt liv. Da vi flyttede fra lejligheden og ind i Glaphuset blev det for alvor synligt. Det er en STOR tilfredsstillelse for mig, at tage mig kærligt at det gamle guld.

3 kommentarer:

  1. Hvor er du dygtig ! Og tålmodig- jeg tror ikke jeg ville ha tålmodighed til nænsom sandpapirs pudsning... Det er blevet rigtig fint :-)
    Sejt med eget barskab :-)

    SvarSlet
  2. Du er dælme også god til det, suuuuuper fede detaljer i barskabet :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det flot, både skabet og stolen!

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)