fredag den 16. september 2011

Glaplyst, et toptunet legehus er færdigt.

Her er det voldsomt omtalte hus her på bloggen. Glaplyst. Nu skal I komme en tur med indenfor :o)


På venstre side er køkkenet. Et brio komfur med diverse køkkenudstyr fra Ikea. Fantastiske Ikea :o) Det er virkelige lækre og holdbare sager :o)


Skabet til venstre er et gammelt medicinskab som jeg har fundet hos Alice der har forretningen "Antik og Lopper". Skabet er malet med restmaling fra bla. "Ups, jeg kom til, at male på væggen" projektet. Det er helt igennem genialt det lille skab. Godten bruger SÅ meget tid på at åbne og lukke, tage ud og sætte ind.


Skabet har intet håndtag, kun en nøgle. Ikke særligt praktisk. Så vi har boret et par huller i lågen og sat en diskret brun lædersnøre i. Det fungere fint. Under skabet er sat 5 små farverige kroge fra Housedoctor. På dem hænger hjemmehæklet grydelapper og hjemmesyet viskestykker. Begge dele er opskrifter fundet inde hos Karen. Det hæklede håndklæde er blot et simpelt siksak-bølgemønster.


Over komfuret er køkkenvinduet som har et gammelt "mormor-blonde-køkkengardin". Jeg elsker den fine blonde :o)


Min søde gamle spejderveninde Trine har altid været super sød til, at tænke på mig inden hun skiller sig af med ting. Blonden er ikke en undtagelse. Jeg tror jeg har haft den liggende i 10år, og sådan er jeg bare. Jeg lader det gerne ligge til det helt rigtige projekt melder sig på banen ;o)


Længere hennde står et bord, to stole og en bænk. Bord og stole er fra Ikea. Gulvet er beklædt med et billigt vinylgulv med skaktern købt på tilbud i tæppeland. Det gir bare det sidste finish og lækkerhed over rummet.


I gavlen er et fint vindue på skrå. I det hele taget kommer der rigtig meget lys ind i huset. Med vinduet i gavlen, de 2 vinduer i hver side og vinduet i døren, så er der ikke tale om et mørkt legehus. I toppet af gavlen hænger det hæklede ur. Det eneste vi mangler er den hæklede lampe over bordet, for der er jo strøm i huset ;o)


I højre side står en gammel solid Hukit børnebænk, så kan vi også være med ved bordet :o) Jeg har simpelthen en fantastisk Faster som gang på gang har os med sine tanker på hendes vej. Sådan kom vi i besiddelse af bænken, Hukit børnegarderober som også meget snart kommer på bloggen og sidst en 3,5m lang rutchebane. Hun er guld værd. Nøøøj hvor kommer vi billigt til rigtig gode og fede ting :o) Puderne er patchworket på maskine, tæppet er et billigt fleecetæppe fra Ikea. Ovenover bænken hænger en grøn ramme fra Rice, med en kopi af Godten, hendes dagplejevenner og dagplejer. Vi har billedet hængende på køleskabet, og det er simpelthen SÅ tit hun tar det ned og ser på det. Så selvfølgelig skal hun også have det i Glaplyst.


Til højre for døren har jeg forsøgt, at skabe en lille form for entré ved hjælp af spejl, knager og bøjle.


Spejlet har en orange neon kant, det har jeg fundet i genbrug. Krogene købte jeg på et tidspunkt de havde dem i Netto til meget billige penge. Kjolen og EG-solhatten kan godten ikke længere passe, men de fungere fint som farveklatter her. Bøjlen er en af mange som jeg lavede i min spæde blogstart. Se indlægget her.


Den lille fine amagerhylde som jeg, skamme skamme, overvejede kort at male den. godt jeg ikke gjorde det. Mellem køkkenvindue og stuevindue hænger en af Bjørn Wiinblad´s månedsplatter. August, som er måneden hvor godten er født :o) Tallekenerne har selvfølgelig nogle små hæklede mellemlægsservietter, fundet i genbrug. Billedet nederst til højre er taget gennem ruden, en godte har åbnet køkkenskabet og er ved, at dække op til kaffegæster igen igen ;o)


I skal også med en tur udenfor. Her er skiltet, som desværre er blevet lidt gulligt efter, at have fået en omgang lak. I udhænget hænger i hver side en lanterne fra Ikea. Den gule vandkande er fra Rice, købt hos Nordhjem.


Døren indtil huset kan deles i to, det er altså ret så hyggeligt ;o)


Husets udhæng er skåret i fine buer. De er ikke kommet mindre til deres ret efter huset er blevet malet. Og så er det altså hyggeligt at lurer ind af vinduerne og se en godte hygge sig gevaldigt :o)


Som I kunne se på det øverste billede, så er der også tilhørende flagstang til Glaplyst. Den er det øverste fra en stor knækket glasfiberstang. Min Morten Korch har endnu engang været topsnild på fingerne. Et lille hjul gør at flagsnoren kan trækkes rundt, og ikke ud af knoppen. Midtvejs på snoren sidder 2 flagclips lige til, at clipse flaget fast på snoren. Det er da smart, hva ??? På gavlen af huset sidder en gul fuglekasse, det kunne da være lidt spændende hvis der flyttede en lille familie ind i den næste sommer :o)


Det var den længe ventede guidede tur i Glaplyst. I weekenden går vi med tanken om, at udnytte huset til en lille nabo-housewarming. Det kunne da være en oplagt anledning til, at få set hinanden om ikke andet :o)




Mange varme sensommerhilsner Anette

30 kommentarer:

  1. Lunde, slap sgu da lige af!!! Fuldstændig fantastisk!!! Hvor er det bare blevet overdrevet, pisse, mega FEEEEEEEDT!!!! Sådan et drømmer jeg altså også om, at Edith skal ha!!
    Waaaaauuuuuuwww!!!

    SvarSlet
  2. WAUW!!!! Jeg siger det samme som Trine! kæft hvor er det bare godt! Det er jo mere end perfekt! Jeg er helt måløs, der mangler jo INTET! Er vildt imponeret. alle de fine detaljer. og SÅ fedt med det gulv. amen altså DET er sgu da enhver piges/barns drøm. Kan ikke lade vær med at tænke, kan I overhovedet få lokket søde Asta med ind igen? ;-)

    SvarSlet
  3. Hold nu op, hvor er det altså bare fint! Det ligner jo slet ikke ét legehus. Vi bliver nødt til at se ét billed, når Asta har lavet sandkager i køkkenet...

    SvarSlet
  4. Nøj hvor er det bare et skønt legehus!
    Fantastisk kolonihave-stemning :-)

    KH

    SvarSlet
  5. Fuldstændig FANTASTISK!! Kan godt se jeg har noget jeg skal ordne i vores legehus i vores kolonihave :-) Super sejt! Mvh Iben

    SvarSlet
  6. Jeg har glædet mig sådan til at se det færdige resultat - og hvor er det FANTASTISK!
    Sikke et lækkert legehus! Det er lige før jeg har lyst til at flytte ind:-)

    Kh Camilla

    SvarSlet
  7. Hvor er det hyggeligt:-) Du har bare tænkt på alt - helt ned til mindste detalje. Asta er en heldig pige, mon ikke hun kommer til at holde mangt et teselskab i Glaplyst.

    SvarSlet
  8. Hvor er det blevet fint, Anette :o)

    Jeg har i øvrigt mønsteret på muslingehuen liggende på min mail, så du siger bare til, når du skal bruge det.

    Ha' en dejlig weekend.

    Kh Lone

    SvarSlet
  9. Hold nu op det er fedt. Så godt lavet.

    SvarSlet
  10. Ej hvor er det bare blevet fantastisk, jeg får helt lyst til at flytte ind

    SvarSlet
  11. Nøj.......

    Hvem ville ikke være husejer der... Det er blevet så flot... du har gjort det igen...
    De fine ting står jo på rækker...

    Flot fundet på og lavet...

    Lone

    SvarSlet
  12. Wow hvor er det blevet lækkert!!! Det må være det flotteste i Verden... Man må ikke lege med mudder i det legehus vel? :-)

    SvarSlet
  13. Hold da op et fantastisk hus. Det kommer til at rumme mange legetimer. Tak for kigget.

    SvarSlet
  14. hei :)ååh for et helt fantastisk lekehus!! Det er jo helt nydelig og fullt av glade farger - herlig!

    SvarSlet
  15. Sikke et fantastisk legehus. Må man lave sandkager i ovnen :o) ?
    Det er helt igennem hyggeligt.

    God weekend

    Kh Randi ♥

    SvarSlet
  16. Hvor er det bare et fint lille hus, enhver lille piges drøm. Her skal din heldige pige nok få rigtig mange gode timer til at gå.

    Vh Gitte

    SvarSlet
  17. For dén da! Det legethus er da bare den vildeste kærlighedserklæring til barnet. Jeg er enig med alle de andre. Det er fuldstændig fantastisk.

    Kh Rikke

    SvarSlet
  18. WHAUUUUUUUUUU!!!!
    Jeg er helt uden ord.
    Så gennemført og flot.
    Tak fordi du linker.
    Superhyggeligt at hilse på dig på bagagerumsmarked. Tak for at du du gav dig til kende.
    Karen

    SvarSlet
  19. Hold nu op, hvor er det et fedt legehus! Virkelig gennemført! Flot arbejde.

    Der kunne man da godt lige tage en overnatning. ;-)

    KH Tine

    SvarSlet
  20. Sådan et færdigt smukt hus, burde vel egentlig udløse en Give away, burde det ikk' ? :-)

    SvarSlet
  21. Wau hvor er det bare et drømme hus! Helt fantastisk at I gør det for jeres datter, hvor er hun bare heldig at have jer. Enhver lille piges drøm (og mor ;-))
    Meget imponerende....

    SvarSlet
  22. Jeg har simpelthen aldrig set noget så gennemført, det er helt vidunderligt :) Sæt en seng og et køleskab ind, og I ser ikke pigebarnet igen før hun skal i gymnasiet :)

    SvarSlet
  23. Hold op hvor er det bare super gennemført og lækkert altså!!! Jeg kan sagtens forestille mig at det hitter hos Asta, jeg er også sikker på, at Frida ville kaste misundelig blikke hvis hun så det:)
    Tak for den guidede tur gennem Glaplyst:)

    SvarSlet
  24. Hold da op - sikke et legehus. Jeg har da aldrig set noget lignende. Det får jo vores til at ligne en skrot-hule.
    Hvor er det flot!! Så gennemført - ned til mindste detalje. Det må have taget mange timer... Tillykke med resultatet!!

    SvarSlet
  25. Det er da bare et alt for lækkert legehus... Hvem der bare var barn og havde sådan ét! Og skøn blog - ny fast læser, det er mig! Håber, du kigger forbi min blog også:-)

    SvarSlet
  26. Det er helt fantastisk!
    Super skønne timer i vil få der :-)

    SvarSlet
  27. Wouw hvor er det gennemført!
    Hvor er selve huset købt?
    Hvor højt er det indvendigt?

    Fuld af misundelse
    Kristina

    SvarSlet
  28. Det er det sejeste og flotteste lejehus jeg nogensinde har set! COOL! :-)

    -Malene

    SvarSlet
  29. Ohh, jeg bliver altså aldrig træt af at kigge forbi denne side og kigge lidt på dit Glaplyst. Synes det er så gennemført og kan kun forestille mig det er populært ved børnene :)
    Vil bare klappe dig på skulderen og sige godt gået!!

    SvarSlet
  30. Sejt legehus - super flot arbejde ;)

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)