onsdag den 19. januar 2011

En elefant kom marcherende hen mod en sut :o)

Ih hvor har jeg glædet mig til at vise jer denne fine "hold på sutten-kæde" :o) Små elefanter broderet med korssting marcherer op mod sutten. Jeg vil ligge janteloven på hylden og ærligt sige, hvor godt jeg synes om resultatet :o)

Fine lækre Anna der er 8 uger i dag har fået jobbet som elefant-passer ;o) Jeg har først broderet elefanterne, derefter klippet og presset Aida stoffet ind så kun korsstingene er at se. Derefter har jeg syet det fast på lærredsstof, syet seleklemmen fast, og lavet en lukning i modsatte ende hvor der er ekstra stof så der er plads til sutteholderen.

Anna bruger en sut uden ring. Takket være et hint fra min søde veninde Majbritt, som vidste hvor jeg kunne købe silikone-sutteholdere, var koden knækket til Anna´s suttekæde. Silikoneholderen kan købes her.

Inspirationen har jeg fået i "Gavebogen" af Theresa Maria Jessing. Titlen siger alt om bogens indhold, der er rigtig mange gode idéer at hente til hjemmelavede gaver. Virkelig en lækker bog, kan varmt anbefales :o)



Nåh ja, så blev Anna også dyrepasser for 6 fugle i en uro :o)

21 kommentarer:

  1. Nej hvor er den bare skøn!! synes den er så herlig - og det der fuglene nu også - lækre farver! Tror den med elefanterne er den mest gennemførte suttekæde jeg har set!

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin! Sikke en heldig elefantpasser!
    God aften til dig!
    -LisBeth.

    SvarSlet
  3. 'hvor er den bare super fin, sådan gad jeg have til celina..
    super lækker blog...
    kh camilla
    http://celinas-verden.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Det er en gudeskøn bog fuld af gode ideer. Jeg har også luret på den fine suttesnor, og de kære elefanter.

    SvarSlet
  5. Ej altså, de der fugle er alt for lækre og så er det så fedt, at du lige har løsningen på, hvad man stiller op med sutter uden ring. Har nemlig haft lyst til at hækle en sutteholder til Svesken siden, jeg så den du havde hæklet. hurra dobbelt godt indlæg.

    SvarSlet
  6. Den er godt nok fed den suttekæde!! Den har du god grund til at være tilfreds med, søde Lunde!

    SvarSlet
  7. Den er simpelthen skøn suttekæden, jeg hader ellers at brodere, men overvejer nu alligevel at prøve en ekstra gang :)

    SvarSlet
  8. Anette, du har nogle meget heldige veninder. Du laver de fedeste personlige gaver til deres små guldklumper.

    Kunne du forresten finde på at dukke op til blogtræf i Aalborg? Jeg har lige meldt mig til.

    Kh. Lone

    SvarSlet
  9. Hej Tina.
    Tusind tak for de flotte ord, dem lapper jeg mig med det samme :o)
    Kh Anette.

    Hej Lisbeth.
    Tak søde Lisbeth :o) Jeg går og grubler på en eller anden god idé til hvordan, jeg kan blive voksen-elefantpasser ;o) Du plejer at være fuld af gode idéer, måske du har en ???
    Kh Anette.

    Hej Camilla.
    STOR tak for de rosende ord. Og velkommen til, hyggeligt du kigger forbi :o)
    Kh Anette.

    Hej Louise.
    Den er SÅ fed den bog og det er hendes julebog også. Rent faktisk er det din "skyld" jeg er kommet til at kende Theresa og "Sort lakrids" fra dine links på din blog. Tak for dem :o) Og så kan jeg kun anbefale dig at springe på elefanterne en dag, de er SÅ hyggelige at lave ;o)
    Kh Anette.

    Hej Fru Forstad.
    Nu kan jeg holde weekend med god samvittighed, efter at have læst din kommentar. Fedt du kan bruge linket, så er det jo bare at komme igang med sutteholdere til svesken din ;o)
    Kh Anette.

    Tak søde Lea :o)

    Hej Trine.
    Vil lige prøve at bryde med mit ydmyge og beskedne sind. Jeg synes også den er blevet SÅ fed den suttekæde :o) Mon du har en god idé til hvor/hvordan man ellers kunne bruge de fine elefanter ???
    Dejlig weekend til og dine to dyrebare.
    Mange varme knus Lunde.

    Hej Clemme.
    Hmm har jeg skrevet det her før Trine ??? "Det er da helt misforstået hvis du hader at brodere" :o)) I så fald er jeg sikker på elefanterne her vil give dig muligheden for at ligge din broderihadning på hylden ;o) Overvej lige at springe på dem, overkommeligt broderi-projekt, det er sikkert :o)
    Kh Anette.

    Hej Lone.
    Tusind tusind tak for din allersødeste kommentar :o) Jeg kan jo simpelthen ikke lade være med de barselsgaver ;o) Men nu er der pt ikke fler afkom i sigte rundt om, så nu blir der tid til at få endnu flere gode idéer :o)
    Håber du har fået den blog-hjælp du søgte ??? Er desværre ikke noget IT-geni, jeg gør altid brug af min egen personlige, voldsomt tålmodige og pædagogiske IT-haj (lillebror) når jeg har problemer ;o)
    Rigtig god weekend til dig Lone.
    Kh Anette.

    SvarSlet
  10. Hej! Jeg kom lige forbi din blog og hvor laver du da mange skønne ting! Og faldt pladask for elefant-kæden :) Har selv lige fået en broderi-dille, så der er håb..
    Tak for kig og hilsener fra Fru P/Maria (en af Clemmes og Tinas strikketanter)

    SvarSlet
  11. Hej Anette
    Hvor er den bare super skøn! Jeg kan godt forstå at du blæser på janteloven og indrømmer, at du også selv syns godt om resultatet, for den er da bare fantastisk!!

    Håber at du har det rigtig godt og at alt er vel i Glaphuset!

    Kram fra Rikke

    SvarSlet
  12. Hej igen Lunde.
    Ja, hvordan kan man ellers bruge de smukke elefanter? Den var lidt svær...
    Måske brodere dem på noget tøj, eller måske overføre konceptet til rørperler, som er så hippe i blogland lige for tiden...eller bruge elefanterne i hækling. :-) Skønne er det lige meget hvad!
    Jeg har forøvrigt en Award til dig. Naturligvis helt ok, hvis du ikke er i award humør :-)
    Knus!

    SvarSlet
  13. Hej Maria.
    Hyggeligt en strikketante mere fandt vej til min blog :o) Sætter stor blogpris på dine to strikketanteveninder herinde :o)
    Tak for krea-ros :o) Jeg er også ret så syg med elefanterne, tro mig de vil fodre din broderi-dille til endnu mere :o)
    Kh Anette

    Hej Rikke.
    Tak for dine søde og rosende ord :o) Til skraldespanden med janteloven ;o) Alt vel i Glaphuset. Godten blir altså så stor så stor, og gør nye opdagelser hver dag. Hun er lækker :o) Håber også alt vel hos jer ??? Kan desværre ikke hjælpe dig med de grønne stole :o( Håber nogle andre i blogland kan.
    Knus Anette.

    Yo Trine.
    Har også tænkt på elefanterne på nogle puder måske, vha. den sjove broderi-teknik med udtrækning af tråde jeg har lært inde fra Søhesten :o) De er nemlig super fine. Men SÅ skulle du tjekke resten af Theresa´s bog ud..... Åh suk, den er genial og man får lyst til at lave det hele :o)
    1000 tak for award. Den må jeg vidst lige få kigget på. Har også en anden der hænger helt tilbage fra 2010..... :o/
    Skøn dag til dig.
    Kram Lunde

    SvarSlet
  14. Hej! Så fandt jeg også din blog - sikke skønne ting du laver! Den suttesnor er da helt igennem fantastisk. Den skal du da helt sikkert være stolt af.

    Her må jeg da følge med - skøn blog.

    Kh. Mette

    P.S. Kig endelig forbi hos mig, hvis du har lyst.

    SvarSlet
  15. Hej :-)

    Det er en rigtig fin blog du har, og jeg er helt vild med suttekæden. Sådan en må jeg også igang med til min lille niece. Jeg fik Gavebogen i julegave... elsker Theresas kreative univers.

    mvh Gitte

    SvarSlet
  16. Hej Mette.
    Herligt med en ny læser og 1000 taaaak for blog ros :o)
    Jeg har været forbi din blog, men kan ikke rigtig hitte ud af at knække koden til at blive fast læser ???
    Kh Anette.

    Hej Gitte.
    Dejligt at høre du synes om min blog :o) Jeg eeeelsker også Theresas kreative univers og hendes finurlige streg :o)
    Kh Anette.

    SvarSlet
  17. Hvor er den bare fin. Jeg har længe haft planer om at brodere den søde sutteholder, men er aldrig kommet dertil. Nu hvor jeg har set din, så får jeg helt vild lyst til at give mig i kast med de små elefanter. :)

    SvarSlet
  18. Hej Ulla.
    Tak :o) Skynd dig igang med "fanterne" ;o) De er SÅ fine :o)
    Kh Anette

    SvarSlet
  19. Hov, har først lige set din kommentar omkring "min skyld" nu. Jeg er glad for at jeg har kunnet lede dig på hendes vej. Jeg er helt vild med hendes gode stil, og charmerende stemninger. TRor bestemt at der kommer meget godt fra hende i fremtiden.

    /Louise

    SvarSlet
  20. Hej :-) Kan godt se indlægget her er næsten to år gammelt, men jeg bliver alligevel nødt til at ytre min begejstring for din suttesnor... WAUW hvor er de altså bare fine!!! Det skal helt sikkert prøves :-) Har altid syntes broderier var lidt "gammeldags", men her kommer det virkelig til sin ret på den rigtig fede måde! Så 1000 tak for inspirationen :-) Har netop bestilt "gavebogen" på biblioteket - men mon ikke den ender med at blive en fast del af krea-hylden på sigt, hehe. Tænkte på hvor fin-masket aida stoffet skal være (tern pr. cm)? Der er lidt ventetid på bogen, så ville være skønt at have materialerne hjemme når jeg får fingre i mønsteret :-)

    Mange hilsner fra en der ikke har broderet siden 7. Klasse eller noget i den stil :-)

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)