fredag den 24. december 2010

Hækleskur til Faster Lone.

Shhh, ikke sladre til godtens søde Faster, min svigerinde Lone, der ønsker at et hæklehus og Clover hæklenåle må ligge under juletræet i aften :o) Hjemmelavede gaver er lige mig, så jeg var selvfølgelig hooked, det er da klart ;o)


Hæklehuset er en anden udformning end den jeg lavede sidst. Lone har ikke brug for så meget plads som mig, derfor kan hendes kommende hækleskur her huse 8 hæklenåle. En stofklap der lukker nedover nålene sikre, at de ikke ryger ud fra hver deres plads. Huset lukkes med bindebånd lavet af hjemmebikset skråbånd. Og vigtigst af alt, værktøjet. De 3 Clover hæklenåle som jeg har købt hos Mette "Bettekun". Mette sælger dem fra sin webshop MEGET billigt, så hvis du ligesom Svigerinden og jeg ikke kan leve uden Clover så kig forbi Mette og gør en god handel.
Jeg er voldsomt spændt på hvad Lone siger til hækeskuret, hvem ved det kan være hun bliver ligeså "hæklebidt" som mig :o))


8 kommentarer:

  1. Ej hvor er den fin;0) Den passer lige til mine 8 nåle

    SvarSlet
  2. Wow, hvor er det smukt :) Glædelig jul.

    SvarSlet
  3. Skøn gave :) Rigtig glædelig jul :)

    SvarSlet
  4. Julie: Tak, du må da igang med at lave dig et hækleskur ;o) Det er SÅ praktisk :o))

    House of Hesselberg: Tak, hvor er du sød :o) Også glædelig jul til og dine piger :o)

    Clemme: Rigtig glædelig jul til dig også Trine.

    SvarSlet
  5. Hej Anette
    Du er altså skrap til de hækleskure!!
    Og tusind tak for omtalen :o).
    Glædelig jul!
    Knus Mette

    SvarSlet
  6. Neje, hvor er det fint! Jeg håber, hun værdsætter det! Og dejligt at høre, at der er andre hæklenørder, der kan lide begrebet hækleskur. Det hedder det jo her hos mig. Det startede faktisk for snart 20 år siden med at min mand lavede et penalskur i læder... Sjovt at lege med ordene, ikk'?!
    Hav en fortsat hyggelig lørdag aften!
    -LisBeth.

    SvarSlet
  7. Faster Lone siger højt og længe tak for det skønne hækleskur (og clover hæklenålene). Det er præcist den størrelse og gørelse jeg ønskede mig. Tusind tak, søde svigerinde!!
    Jeg har allerede fyldt det med min dejlige mormors gamle hæklenåle, der har hæklet mangt og meget i deres tid. Jeg glæder mig til at give dem en renewal, for sikke minder de vækker - om sommerhygge i skyggen af det gamle æbletræ, duften af jasminblomster og mormors bløde favn. Nostalgi i sommerhatten.
    Hils Morten Korch og Godten :-)
    KH Lone

    SvarSlet
  8. Hej Mette.
    Hæklenåle fortjener et skønt hus, sådan er det bare :o)) Ooork det er med garanti ikke sidste gang jeg linker til dig og Bettekun :o)
    Knus Anette.

    Hej Lisbeth.
    Taaak for ros´en søde Lisbeth :o) Som du kan læse herover er skuret lige øjnene hos svigerinden :o) Ordet "Hækleskur" er direkte importeret fra dig :o)) Jeg elsker det udtryk, og du har ret, det er sjovt at lege med ordene :o)
    Håber alt vel hos dig ???
    Blogkram Anette.

    Hej søde svigerinde.
    Dejligt at høre det faldt i god jord :o) Det modvirker i hvert fald at man skal rende rundt og lede efter forlagte hæklenåle, når de har en plads :o)) Der er nu ikke noget som gode minder der gør en glad i låget, de holder gør de.
    Jeg hilser Morten Korch og godten, vil du gøre det samme ved din søde familie :o)
    Knus Anette.

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)