søndag den 28. februar 2021

Hækling af restegarn

Jeg har før leget med garnrester, se fx. den her hæklede en nøglesnor. Det var helt nyt for mig, at bruge garnrester på en måde hvor mængde af garn og kvalitet er underordnet. Og det er vildt sjovt skulle jeg hilse og sige :o)


Her har jeg fundet et syltetøjsglas og er begyndt at hækle "tøj" til det. De mange forskellige garn bindes sammen med en magisk knude og vindes op til en garn nøgle. Som alt mulig andet håndarbejde, så tager det lang tiden inden man får klippet garn stumper og bundet dem sammen. Her har jeg hæklet en lurex i guld med som følgetråd.


Det endte med at blive et glas til farveblyanter ;o)


Det er en umulig opgave at forudsige farvekombinationerne. Særligt hvis man hækle med 2 nøgle med restegarn. 


Farvelegen er uendelig og en sjov proces. Så sjov at hækleprojekterne med garnrester er blevet større og større :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)