onsdag den 9. februar 2011

E. Gynther hitter stadig i Glaphuset :o)

Jeg må endnu engang lave et indlæg om den gode Elsebeth Gynther og hendes lovely´e mønstre. Hvorfor er det jeg synes EG hitter ??? Jeg kan rigtig godt li´ hendes designs, de bløde former, pasformen, skråbåndene og ikke mindst hendes måde, at designe tøjet på så det kan "vokse med barnet" og dermed bruges i længere tid.


Hele sættet er syet i materialer fra Stof og Stil. Det mønstrede er babyfløjl og det stribede jersey. Apropo jersey, så kan jeg ikke tage æren for at have syet blusen. Jeg har ALDRIG kunnet fordrage, at sy i jersey, men min søde mor har syet towlig meget jersey-kluns til mine søskende og mig da vi var børn. Hun har om nogen jersey-evnerne :o) Striberne var fine, men mine evner rakte ikke, mor Anny syede blusen :o) Jeg er ved, at have et ganske godt tag på skråbåndene, specielt at få dem syet på i skarpe rundinger. Skråbåndet er syet i patchwork stof også fra S&S.


Et par eksempler på hvordan tøjet kan vokse med godten ses herover. Knapperne kan flyttes, så længden på bukserne kan øges. Elastikken nederst i buksebenene gir en fin poseeffekt, men gør også at benlængden her kan følge med. Det er da genialt, ik ???

6 kommentarer:

  1. Det er et super fint sæt!! Gid jeg kunne sy skråbånd på SÅ pænt!!!

    SvarSlet
  2. Sikken et fint sæt, så dejlige farver.
    Og den der pude til sofaen, hvor er den også smuk. Det ser også lækker ud at du har quiltet den.

    stine:)

    SvarSlet
  3. Hej Anja.
    Jeg synes også det er blevet rigtig fint :o) Hemmeligheden med skråbåndene er min dampstation. Den kan virkelig presse båndet super super, hvilket gør det nemmere for mig når stikningen skal syes :o)
    Hvis du ikke har en dampstation bør du seriøst overveje om den ikke skal være en fast inventar i dit sy-udstyr. Husk, man skal ALDRIG gå ned på udstyr ;o)
    Kh Anette

    Hej Stine.
    Jeg synes også vældig godt om farverne :o)
    Jeg kan varmt anbefale quiltning af sofapudebetræk. Puden holder din facon meget bedre og gør den lige lidt mere "eksklusiv", hvis du ved hvad jeg mener ;o)
    Jeg har lige købt jeres "Pinde og Nåle nr 2" i Netto. Synes det er lidt sejt at "kende" dig ;o) Vil endnu engang rose bogen, den er lige i øjet ligesom nr 1 :o)
    Kh Anette.

    SvarSlet
  4. Vakre detaljer og lekre stoffer. Du har mye fint på din blogg: )

    SvarSlet
  5. Heeeej Anette

    Ja hende Elsebeth er sgu genial:)Jeg kan heller ikke få nok, og har også syet flere par smækbukser efter samme mønster:) De kan jo varieres i det uendelige med applikationer, stofvalg osv! Det er et fint par du har fået syet til Asta!
    Knus fra Rikke

    SvarSlet
  6. Fint lille sæt. Havde hendes bog for mange år siden, men er ret sikker på at den blev smidt ud i forbindelse med allergisanering. Gad vide om den egentlig er til at få stadigvæk? Er heller ikke jerseyfan :-)
    Mange hilsener fra Laura

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)