søndag den 13. marts 2011

P-puder vol 2. incl. den sjove teknik

Mens godten sov i dag fik jeg lavet et emne mere til "flere farver i Glaphuset" projektet. (se vol 1. her) Dermed fik jeg prøvet endnu et P-mønster af, herligt :o) Jeg ved ikke hvad mønsteret hedder, men det minder lidt om et sildebens parketgulv. Det som tog længst tid var, at skære de forskellige felter ud i rette mål og retning.


Jeg synes stadig broderiteknikken her er helt vildt sjov, men også en voldsom tidsrøver ;o) Jeg har tidl. lavet dette indlæg om hvordan man gør, hvis nogen skulle sidde derude og få lyst til at prøve :o)


Jeg har ligesom i vol 1. quiltet forsiden af betrækket, hvilket gør at puderne meget bedre holde faconen.

6 kommentarer:

  1. Super lækker pude!!! Så sejt! Tror teknikken hedder log cabin, se evt. mit indlæg her: http://pif-paf-puf.blogspot.com/2011/03/flere-patchwork-bloks.html
    Glæder mig til at komme igang med at prøve at quilte. Det skal vi vist lære næste gang til p-kursus. :-)
    Skal helt sikkert have prøvet din broderiteknik, den er SÅ skøn!

    SvarSlet
  2. Kære Anette

    Tak for din søde hilsen på min blog - dejligt at du kunne finde inspiration his mig. Og endnu bedre at jeg så kunne finde dig - og din skønne blog :-) Utroligt som blogland bliver ved at folde sig ud. Jeg får sådan lyst til at brodere, men det er en disciplin jeg endnu ikke har forsøgt mig med. Elefanterne på rad er bare for kære.....!!

    Vi snakkes helt sikkert ved....

    Kh. Mette/Kirkesjov

    SvarSlet
  3. Kære Anette.
    Du er den heldige vinder af min give away, så du har vundet en sonny angel. Så hvis du sender mig din adresse, så sender jeg den hurtigst muligt.
    Tillykke !!!
    KH. Susan

    SvarSlet
  4. Forresten, så tror jeg det mønster du har lavet hedder caps-lock mønster (ligesom den knap på computeren!!) Har selv lige arbejdet med det i håndarbejde på sem. Super nemt og fedt ;O)
    Skøn pude :)

    SvarSlet
  5. Som det dog køre for mig, glemte jo at skrive mail adressen til dig ;)
    den kommer her: susanbabbel1981@gmail.com
    Tak fordi du ville være med ;)

    SvarSlet
  6. Hej Lea.
    Det er da den samme teknik som i dit indlæg :o) Jeg synes quiltningen gør at puderne lige stiger en anelse i lækkerheden. De holder faconen meget bedre end de ellers ville have gjort uden. Jeg har sagt det før og gør det igen..... Er altså en anelse misundelig på dit p-kursus. Kunne godt finde på, at undersøge om der findes sådan noget her omkring.
    Broderiteknikken er faktisk inde fra søde Trine Søhest af, så den kan jeg ikke helt tage æren for ;o) Men det gør den absolut ikke mindre sjov at lave :o)
    Kh Lunde.

    Hej Mette.
    Hyggeligt du også fandt vej den anden vej ;o) Jeg vil give dig rigtig meget ret, det er fantastisk som blogland bliver ved med at udfolde sig. Jeg er efterhånden afhængig af det ;o)
    Brodering er en skøn, men også voldsom stor tidsrøver ;o) Men væbnet med tålmodighed og et fint overskueligt projekt, er jeg sikker på du meget vel kunne gå hen og blive lidt hooked :o)
    Vi snakkes ved.
    Kh Anette.

    Hej Susan.
    SÅ fedt, at jeg skulle være den heldige :o) Jeg har smidt en mail til dig, håber den er kommet igennem ???
    Arj hvor sjovt med en computertast-patchwork-teknik, den burde jeg kunne huske :o) Det er en rigtig fin teknik.
    Hov, håndarbejde på sem. Er du blogfælde med Trine Søhest i den virkelige verden ??? :o) Det er 100% Trines "skyld" at jeg er havnet herinde, hold da op hvilken verden :o)
    Glæder mig til at byde Sonny´en velkommen i Glaphuset :o)
    Kh Anette

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)