tirsdag den 14. februar 2012

Min lille Fastelavns-mus

Godten kunne nok godt passe sidste års fastelavnsoutfit, Mariehønen. Meeen mutti her kunne selvfølgelig ikke stå for anledningen, til at sy et nyt kostume :o) I år valgte jeg nogle forskellige ud fra et af Ingelises fastelavnshæfter, hvorefter Godten selv valgte musen her. Jeg tror hæfterne kan lånes på biblioteket. Jeg har købt dem for flere år siden, og hvor er jeg glad for det i dag. Der er SÅ mange fine mønstre i til alle aldre og størrelser, dog ikke voksne ;o)  

Musen er syet i lækker blød jersey. Det kan tælles på én hånd, hvor mange gange jeg har syet i jersey. Jeg kan mildest talt ikke fordrage det. Jeg har det bedst med faste stoffer. Derfor har jeg ind imellem lokket min mor til at sy mine håbløse jerseyprojekter. Men den her har jeg altså selv kreeret, og jeg må nok trække noget af mit jersey-had tilbage. For det har egentlig været ret nemt.  

Det eneste jeg er lidt utilfreds med er hætten med ørene på. Den er ikke dyb nok, hvilket resultere i den sidder bagerst på hovedet. Heldigvis kan bindebåndet hjælpe til at holde den på plads. Nu er det blot spændende at se hvor længe Godten vil have hætte på ;o)

Jeg eeeelsker fastelavn og anledningen til at klæde sig ud. Og jeg kan selvfølgelig ikke vente til Godten en dag vil være prinsesse. Så skal hun få prinsessekjole skal hun :o)



Festlig og sjov fastelavn til jer alle derude.

Anette.

16 kommentarer:

  1. Ih hvor et fint muse outfit, det bliver da en skøn mus når hun får det på

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er også ganske godt tilfreds :o) Dyre fastelavnsoutfit hitter ved de små :o)

      Slet
  2. Ej hvor er det blevet fint!!!

    SvarSlet
  3. Hvor er det en fin muse-dragt.
    tak for beskrivelsen af halve hexagoner - jeg er lidt spændt på, om det bliver nu, jeg skal lave dem, med de farve ønsker, min datter ligger for dagen, så synes jeg måske ikke lige, det skal være hexagoner :-/
    Men på et tidspunkt skal jeg prøve, for de er bare flotte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Randi :o)
      Velbokom, håber du hitter ud det. De er også sjove at hækle, når blot ikke man skal hækle i hundredevis ;o)

      Slet
  4. Hvor er den SKØN!!! Godt syet!! Er sikker på at Asta bliver den lækreste lille muse-godte! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lea :o) Er overrasket over det lykkedes så godt, nu den er syet i jersey :oP Meeen blev da heldigvis glædelig overrasket :o)

      Slet
  5. Hej Ej hvor er den bare fin, tror hun bare bliver SÅ fin. ha en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Louise. Hun blir lækker gør hun, er blot spændt på om dagplejekammersjukkerne kan lade halen være ;o)

      Slet
  6. Nøøøøj hvor bli´r hun fin!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg bestemt også hun gør :o)

      Slet
  7. Aj, hvor er det en sød pigemus. Jeg elsker også fastelavn - ærgeligt så mange ikke gør!
    Glæder mig til snart at skulle følge din have igen i år.

    Min blog er flyttet til http://froekentina.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina.
      Dejligt at høre fra dig igen :o) Hmm, jeg har været forbi din blog, men mine IT evner er meget ringe. Er jeg automatisk fast læser, og hvis ikke hvordan blir jeg det ???
      Glæder mig også til godten skal i mus-outfittet, hun glæder sig specielt til at skulle males i hovedet ;o) Fastelavn er et af årets største krea-højdepunkter her i Glaphuset :o)
      Jeg er også spændt på haveprojektet i år, og specielt hvor hård harer og rådyr har været ved planterne...... Glæder mig også til at følge jeres have-projekt :o)
      Kh Anette.

      Slet
  8. Hvor er det altså et fantastisk flot kostume!!!
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne for din søde kommentar :o)
      Kh Anette.

      Slet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)