torsdag den 24. december 2020

Perlehæklet Sukkerstokke

Henover efteråret har jeg fået en ny passion :o) Perlehækling. Jeg har primært hæklede armbånd, men med julen der rykkede tættere på, så jeg et sted perlehæklede sukkerstokke. Dét måtte jeg også prøve ;o)

Jeg skulle bare lige komme på, hvordan farverne er fordelt på sukkerstokke. Jeg fandt ret hurtigt ud af, at der alverdens forskellige striber af de røde og hvide perler.


Jeg har brugt følgende materialer:

Hæklenål: 1,25
Tråd: DMC Babylon 20/100g
Perler: Toho 9/0 i fv. 81 & 45A
Afstivning: Blød metaltråd beregnet til blomsterdekoration.


Jeg har trådet 60cm perler.
Hæklet 6 perler pr. omg.

Jeg har lavet 4 forskellige mønstre, trådet således:

Mønster nr 1:
 rød
hvid
rød
hvid
rød 
hvid

Mønster nr 2:
hvid
hvid
rød
hvid
hvid
rød

Mønster nr 3:
hvid
hvid
hvid
rød
hvid
rød

Mønster nr 4:
hvid
hvid
hvid
rød
rød
rød
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)