lørdag den 14. august 2010

Transformation: Fra kedelig Harald Nyborg vogn til Top tunet Glaphus vogn :o)

I lørdags fyldte vores elskede godte sit første år. Halløj det var store sager ;o) Og helt vild vildt. Vi tænkte tilbage på hende fødsel, som gik pænt hurtig. Fra vi kom ind til vi 50 min senere var forvandlet til forældre. Jeg fik konstateret Hellp-syndrom, så et akut kejsersnit blev min og Asta´s redning. Jeg har egentlig summet over at ville lave et indlæg om tiden op til Asta´s fødsel, fødslen og de efterfølgende dage. Meeeen det er blevet ved tanken indtil videre. Hvem ved :o) Tilbage til vognen:

Asta fik udover en sansegynge, en "Bollerwagen" som der stod på kassen, af os. 299 bobs i Harald Nyborg, det var da billigt :o) Der var bare lige et problem. Den var da kedeligere end kedelig at se på. Mutti måtte gøre noget..... Jeg printede "Glaphuset" ud så det passede i længden til siderne, kalkerede det over, og holdte så tungen lige i munden, da jeg med en lille pensel malede det op. Derefter fik alt træværket 4 x gulvlak. Imens det tørrede hæklede jeg en lille blomst til "rattet" :o)

Det er jo ingen hemmelighed, at jeg er meget fascineret af hende her. Og når jeg er grebet, så griber det som regel om sig :o) Trækstangen måtte da også have tøj på sin nøgne krop :o) Alt mit bomuldsgarn blev hældt ud på gulvet. Sorteret efter matchende nuancer, en masse fastmasker, og vupti så var der kluns til stangen :o)

Street Art´en var ikke nok. Jeg fandt en gammel madras jeg skar et stykke som passede til bunden. Et patchworkbetræk dog syet på maskine, så hjalp det efterhånden på det :o) Mutti har tænkt på det hele, for med en lynlås kan betrækket tages af og smides i vores bedste ven, vaskemaskinen :o) Det bedste af det hele er, at Asta eeeeeelsker sin Bollerwagen :o) Hun blir en anelse knotten, når vores arme føles længere end storebæltsbroen, og vi meddeler at det var turen for i dag. Så er det da værd at gå lidt transformationsamok ;o)

Til sidst får I lige et stemningsbillede fra fødselsdagen :o)

22 kommentarer:

  1. Det er da blevet den fedeste, smukkeste, sjoveste trækvogn !
    Jeg er forelsket :-)

    SvarSlet
  2. Ih, hvor er den fin den vogn. Du er simpelthen sy dygtig med de hæklerier. Mine piger ville ELSKE sådan en vogn. Måske man skulle tilføje den på listen over hyggelige haveting :)

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare fed. Toplækker toptunet trækvogn!

    SvarSlet
  4. hvor er den bare blevet fin :)
    Sikke en masse kreativt du har haft gang i :)
    Tillykke lillepigens fødselsdag
    KH Micha

    SvarSlet
  5. Hvor er den blevet flot. Specielt stangen er jo blevet helt fantastisk.

    SvarSlet
  6. hej Anette

    Hjertelig tillykke med den lille guldklump. 1 år det er stort.. så dejligt. Man må sige en god slutning på en dramatisk begyndelse...

    Den vogn er da blevet så fantastisk. Du kan da bare det der... Den slår alle kreative idéer læææææææææææææænge.. I kan nu køre til verdens ende... God tur... ;o)

    Lone

    SvarSlet
  7. Det var da en veldig vellykket, kreativ transformasjon!

    *Me like*

    SvarSlet
  8. DEN er sej!!! Gennemført lækkerlighed over hele linjen - og så syns jeg Bollerwagen er et fantastisk navn - gad vide hvad det egentlig betyder hvis man sådan rigtig forstår tysk - jeg tænker straks grimme tanker, men måske betyder det noget så uskyldigt som: "Vogn man selv kan tip-top-restyle og derefter køre sine skønne børn rundt i"... Hvem ved ;-) KH og tillykke med guldklumpen. KH Lisbeth

    SvarSlet
  9. Tillykke med den lille sveske. Der blev da ikke rystet meget paa haenderne mens du malede. Den er jo perfekt. Tillykke tillykke.

    SvarSlet
  10. Arj hvor er I bare søde kære bloggere, I loooove you :o)

    Miri: Dejligt med en lille lørdagsforelskelse :o)

    Charlotte: Taaak skal du ha´, jeg er også pokkers tilfreds med køretøjet her. Skal da lige høre til din liste med hyggelige haveting, er det mon en man kunne få lidt insider viden til ??? Vores pløjemark af en have skal snart gennemgå en større omgang, jeg eeelsker havehygge :o) Kunne godt flere idéer :o)

    Ffluer: Den er også blevet en tand federe efter jeg har delt den med jer bloggere ;o)

    June: Nogengange så vil kreativiteten bare ingen ende tage, det griber om sig gør det :o))

    Micha: Tak for ros og fødselsdagshilsen :o)

    ea-o: Jeg elsker farver et helt farveorkie udviklede det sig til. Det var garnet der ville ;o)

    Lone: Søde søde Lone, tak for din dejlige hilsen. Pyha ja, det Hellp-værk var noget af en skrækkelig og skræmmende omgang, som stadig bor i mig :o( Hi hi, det er vel nok fedt at spytte en krea-idé ud og mærke at den sparker numse :o) Du kan tro vi skal slide det nye køretøj op ;o) Og skulle vore veje krydses igen, så gir Asta en tur i vognen :o)

    Namaste: Krea-transformationer er noget jeg synes er sjovt. Og specielt når de lykkedes så godt som den her gjorde :o) Tak fordi du kigger forbi :o)

    Lisbeth: SÅ MANGE 1000 TAK for lækker vogn-ros :o) Hi hi, Bollerwagen, griner navn ik ??? Hun fik også en gå-vogn på den kasse stod der: Woddler Toddler ????? Kan du klare en oversættelse ??? :o) Også tak for fødselsdagshilsen :o)

    Lin: Tak tak. Jaaaa det var med at holde tungen lige i munden, men det gik egentlig ret hurtig med at male det, og så var det super sjovt :o)

    SvarSlet
  11. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige... jeg er imponeret! Hvor får du det fra????
    Og endnu engang tillykke med Asta!!! =)

    SvarSlet
  12. Tak søde Lea :o)Hmm, tror nok det kommer fra min fantasi ;o) Vi have en skøn dag til Asta´s fødselsdag, pyh altså hvor tiden flyver :o)
    Dejlige weekend til jer 3.
    Lunde

    SvarSlet
  13. Tillykke med din 1 årige datter. Hvor er den trækvogn da bare skøn og nice transformeret til 2010 :-) Vi har selv en som ups har overnattet udenfor i regn og rusk den ser skrækkelig ud og træet har suget fugt så pas nu godt på den :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
  14. Sikke en fed transformation fra standard vogn til en helt personlig og lækker vogn :-)

    SvarSlet
  15. Mette: Tak fødselsdagshilsen :o) Jeg er også blevet rigtig godt tilfreds med den, og så er det bare sjovt når folk på gaden vender sig om og sender et smil :o) Tænk at der ikke skal mere til, så tjener den da mere end et formål :o)
    Jeg har godt tænkt på det med fugt, derfor håber jeg gså de 4 x lak kan holde det værste for vognen. Men du kan tro vi lover at passe godt på den :o) Hyggeligt du kiggede forbi.
    Kh Anette

    Lykke: Jeg eeeelsker transformationer :o) Og når jeg først kommer igang, kan jeg da slet ikke få holdt igen..... :o)

    SvarSlet
  16. Sikke en skøn vogn :) Og stort tillykke med Asta :)

    SvarSlet
  17. Anette jeg er målløs, den er jo TOP FED!!!!
    Stort tillykke med Asta:)

    SvarSlet
  18. For hæwled Lunde!!! Jeg har sagt det før - nu siger jeg det skisme igen! Du er fan*** sej!! Rundstyk jeg bander sådan, men den vogn er så fed, at jeg ikke kan lade vær!!

    Og nu er Asta 1 år!! Stoooort tillykke!! Altså, vores store piger. Edith er snart 11 måneder, og så varer det jo ikke længe, før hun også er et helt år gammel!! Det er så vildt!
    Det ser ud som om I havde en dejlig dag :-)
    Hils resten af din dejlige, lille familie :-)

    SvarSlet
  19. Clemme: Tak til begge dele :o)

    Rikke: Hi hi tak Rikke :o)

    Trine: Rundstyk ahva´ for en fis ??? Jantelov eller ej, må jeg tilstå at jeg synes vognen var en lækker sag inden den kørte herind på bloggen..... Men den er da steget endnu mere i lækkerhedsgraderne efter, at have fået SÅ mange fine ord med på vejen. Hold da op :o)
    Det er SÅ vildt at Asta er blevet sit første år. Er du svimmel tiden flyver derud af, og inden længe gælder den virkelig verden for mutti. Er ski noget spændt på at skulle møde kl 7 og have en godte afleveret inden. Åh det skære i mit hjerte at hun skal hives så tidligt op. Men det her barselsværk er jo desværre ingen guldgrube, så sådan er vilkårene. De blir SÅ store de kære tøser. Kan også læse inde hos dig at Edith har fart på udviklingen. Arj vi skal altså også snart ses. BASTA sagde Lunde ;o) Vi må jo lige få kigget på sagerne. Hvordan går det med jeres klamme slum ??? Det er nok snart ovre eller ???
    Hils dine søde søde datter og dine hyggelige J.
    Mange varme hilsner Lunde.

    SvarSlet
  20. OMG den vognen blei bare helt nyyyydelig!!!!! ALT var fint inne på bloggen din!

    SvarSlet
  21. Hvor er det en fin vogn! :o) Jeg er igang med at sy betræk (også a la patchwork) til 2 madrasser, som skal bruges som legemadrasser i babyværelset, men kan altså ikke helt se, hvordan det gøres bedst - nu ser jeg dit fine resultat, og krydser fingre for, at du vil hjælpe mig!

    Madrasserne måler 60x120x7 cm. Jeg er i tvivl om, hvor stort jeg skal lave det øverste patchwork-stykke - skal det bare være 60 cm eller skal der være ekstra til siden af madrassen? Hvordan har du gjort - har du lavet "sidestykker", som er syet mellem top og bund?

    Vh Lisbeth

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)