lørdag den 5. februar 2011

Inspireret af Bournonville. P-puder vol 1.

For noget tid siden lavede Sara der har bloggen Bournonville dette indlæg. Jeg har det ligesom Sara, jeg vil gerne have flere farver ind i vores hjem, samtidig med jeg lære nye teknikker. Patchwork begynder mere og mere at få sit tag i mig :o)

Puderne i vores sofa er kedelige og ensfarvede. De trænger til nye betræk. Betrækket er syet i 6-kanter, de er noget større end mit sidste 6-kant projekt, hvorfor mon ;o) Jeg har længe haft lyst til at prøve, at quilte patchwork, derfor har jeg quiltet forsiden her med pladevat og et lag lærredsstof. (Se øverste billede) Det gør at puden blir mere stiv, holder bedre sin facon og får puden til, at se en anelse mere lækker ud end de andre der kun er i et lag stof.

5 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin, Anette. Jeg har endnu tilgode at kaste mig ud i patchworkens kunst...er det ikke den vildeste tidsrøver? Jeg har ikke tiden lige nu, men det skal helt sikkert prøves engang. Puden er i hvert fald mægtig sød - en god måde St få flere farver ind i stuen.
    Kh. Lone

    SvarSlet
  2. Hej Lone.
    Tak :o) Jooooh det er en KÆMPE tidsrøver, og så griber det hurtigt om sig. Flere teknikker, flere mønstre, flere farvekombinationer, flere...... Jeg er hooked ;o)

    Der har du noget gode :o)
    Kh Anette.

    SvarSlet
  3. Åh altså, nu skal jeg altså snart i gang med hende EG! De er så fede de ting du tryller frem, Lunde! Heldige, heldige Godte :-)
    Ultra fed ide med at quilte 5-kants puden.

    SvarSlet
  4. Hej Anette,

    Jeg faldt lige over din kreative blog i min søgen efter noget patchwork. Jeg er helt VILD med din pude, så nu har jeg kastet mig ud i helt samme projekt. Jeg har aldrig quiltet eller lavet patchwork før, og gud hvor tager det dog lang tid, men jeg glæder mig helt vildt til at se resultatet.
    Tak for inspirationen.

    Vh
    Sandra

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare flot :) Ja patchwork er noget farligt noget, man bliver hurtig afhængig, jeg er lige nu i gang med et hav af bolde, for der skal da være en i alle farver og så kunne det jo også lige være sjovt med en i prikker... det ene projekt starter det anden ;) dejligt at kunne inspirere til sådan en skøn pude.
    den er godt nok flot.

    kh sara

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)