lørdag den 1. maj 2010

Hæklet sadelbetræk til min spritnye retrodrøm af en konecykel

Tjek lige min spritnye retrodrøm af en konecykel, er den ikke sej ??? Jeg fik den min elskede husbond og hans forældre da jeg den 20. april fyldte 30 år :o) 7 gear, højt styr, cykelkurv og numsevenlig saddel :o) Den kører som en drøm, super let da stellet er aluminium. Ydermere fik jeg af mine egne forældre bla. en lækker barnestol til Asta med H-sele. Nu skal vi skisme på cykeltur, skal vi :o)

Jeg fik lyst til at hækle et sadelbetræk i matchende farver :o) Hvis det ikke hører sig til på sådan en cykel, så ved jeg da næsten ikke hvor :o)


Jeg havde for noget tid siden set en opskrift i Hendes verden. Men synes ikke rigtig den passede til min brede sadel. Så jeg kørte cyklen ind i entréen og så hæklede jeg en række af gangen, hvor jeg løbende målte på sadlen. Jeg har hæklet i bomuldsgarn, med dobbelt garn, hæklenål nr 3 og så fastmasker. Først hæklede jeg toppen, med start i den brede ende, derefter siden rundt.

For at kunne snøre den om sadelpinden, har jeg hæklet huller til en snor. Snoren er lavet af en række luftmasker, med fastmasker tilbage. Med en lille sløjfe er sadelbetrækket trukket godt til bagerst under sadlen. Den passer perfekt. Jeg synes det er super sjovt at give cyklen et pift, nu overvejer jeg om jeg ikke skulle sætte sådan en blomsterranke på kurven. Så der bliver dømt total kolonihave cykel, I loooove it :o)))


Af vores elskede datter fik jeg en datter-ring, som jeg har døbt den :o) En Georg Jensen Marguerit ring med lille blomst. Selvom Asta kun er 8 mdr, og hendes far nok har været med indover købet, er jeg SÅ glad for ringen og netop fordi den er fra hende. Da vi blev gift fik jeg i morgengave ørestikker og halskæde med vedhæng i samme serie. Så nu er der ingen slinger i valsen mht. fruens smykker :o)
Af mine bedsteforældre fik jeg cool cash. For dem har jeg købt den,for mig, efterhånden MEGET uundværlige Gynther bog og Patchwork håndbogen. Mums nogle lækre bøger :o) Jeg købte bøgerne på her.

14 kommentarer:

  1. Den seje cykel er jo Kissergrøn - den farve jeg lige har lavet indlæg om! Hvor sjovt!!! :D Altså jeg bliver jo lige lidt misundelig på at du har sådan en cykel. Min kone-cykel er kedelig hvid :( Men hvor kan jeg godt forstå du er glad for den, og som du skriver, så SKAL sådan en fin cykel af den art, jo næsten have et fint saddelbetræk :) Jeg har også gemt opskriften fra Hendes Verden - mon ikke også jeg én dag får fint betræk?!?! ;)
    Håber du får en masse dejlige ture i løbet af sommeren! :)

    SvarSlet
  2. Sikke da et flot sadelbetræk du har hæklet, rigtig flotte farver, og hold da helt op hvor en sej cykel !!

    Et forsinket tillykke med de 30 år skal du da også lige ha´ :o)

    KH Jytte

    SvarSlet
  3. FEDT saddelbetræk!! Det giver da lige cyklen en ekstra tak op på lækkerheds-skalaen!

    Jeg drømmer også om at manden min udvider min margurit-samling, som pt består af en halskæde med tre blomster jeg fik i morgengave (som han sagde: En blomst fra mig, og en fra hver af ungerne - vi blev gift da jeg var 3 mdr henne)...

    Og forsinket tillykke :)

    SvarSlet
  4. Jamen stort tillykke med fødselsdagen for lidt tid siden! Sikke dejlige gaver du har fået!
    Og din cykel er da super fed med det saddelbetræk!

    SvarSlet
  5. Hej.
    Nå det var dig der vandt Lones lækre giraf! Heldige dig :-)
    Det er en super blog du har som jeg lige stødte ind i via Stine hoelgaard.
    Totalt lækkert sadelbetræk; kan godt lide at du har haft cyklen inde i entreen for at hækle det!
    Mvh Maria

    SvarSlet
  6. Til lykke med fødselsdagen! Meget flot sadelbetræk du der har hæklet. Og cyklen - den skal du nok blive glad for - ser ud til at være en dejlig sag!

    SvarSlet
  7. Dejlige gaver !og en sej s adel !

    SvarSlet
  8. Dejligt betræk til din cykel. Skønne farver som matcher cyklens farve. Sejt. Til lykke med fødselsdagen:)

    SvarSlet
  9. Hej Anette,

    hvor er det skønt at se at min opskrift fra Hendes Verden har "ligget" og luret i dit baghoved, og nu da du har fået en super fed cykel i fødselsdagsgave, laver du dit helt eget cykelsaddel-betræk. Hvor er det blevet flot og hvor glæder det mig at se:)
    Tillykke med dagen, Stine:)

    SvarSlet
  10. 1000 tak for alle jeres positive tilkendegivelser, det er simpelthen SÅ fedt at logge på, og se så mange have været forbi min blog :o) Velkommen til til nye læsere :o)

    Hej Helle.
    Hi hi, ja det er den ski da også, kissergrøn :o) Har læst dit indlæg, men har ikke lige fået lagt en kommentar :o) Det er nemlig en super fin farve, det er heller ikke tilfældigt at grøn er baggrund her på min blog :o)
    Du må ind og lurer hos Stine der har lagt en kommentar til min indlæg her. Uha hun hækler mange fede ting, og så er hun den direkte ophavskvinde til opskriften på sadelbetrækket :o) Så kan du ikke lade være med at begynde og lave "lir" til din hvide cykel :o)
    Anette.

    Hej Jytte.
    Taaak for føs´da´s hilsnen :o) Jeg er også blevet rigtig glad for betrækket, det "klæder" cyklen super godt :o)
    Anette.

    Hej Didde.
    Bare vent, jeg har gang i mere til at give et tak mere på lækkerheden :o) Det ender med cykelen blir "top-gejlet" :o))) Der findes Brian biler og Kone-cykler ;o)
    Marguerit smykkerne er SÅ smukke. Kæden med de 3 blomster er også SÅ fin :o) Sød tanke med en blomst fra hver af dine kæreste-ejer :o) Jeg har tænkt at ringen var det manglende prik over I´et, meeen nu er jeg jo begyndt at kigge på et armbånd ;o)
    Tak tillykket :o)
    Anette.

    Hej Anja.
    Tak for hilsnen :o) Ja når man inkassere SÅ flotte gaver, så er det ingen sag at blive 30.
    Anette.

    Hej Maria.
    Velkommen til, og tak for blog-ros´en :o) Jepp, jeg var den super super heldige kvinde der vandt giraffen Frederik, inde hos Lone :o) Du kan tro han blir forkælet med masser af kærlighed, særligt fra vores datter Asta der elsker at nulre hans øre, hale og ikke mindst Lone´s mærke :o) Ja, min søde husbond spurgte også om jeg var blevet så forelsket i cyklen, at jeg skulle have den med i seng, siden jeg tog den med indenfor ;o) Det er lige før. Jeg er så glad for min cykel, jeg kommer hurtigt langt omkring :o)
    Anette.

    Hej Irene.
    Tak for fødselsdagshilsen :o) Du skulle prøve en tur på min bike, det er en lækker lækker sag ;o) Og sadelbetrækket gir da de dejligste smil når man kommer rundt og parkere :o)
    Anette.

    Hej Miri.
    Jeg føler mig SÅ heldig. Heldig at mine nærmeste giver mig fantastiske gaver som gør STOR glæde. Og heldig fordi jeg har et veludviklet mormor-gen som gør at mine hænder ikke kan holdes i ro :o)
    Anette.

    Hej Fru Larsen.
    Tak tak.
    Anette.

    Hej Stine.
    Uh jeg må nok sige jeg er MEGET fascineret og inspireret af din blog :o) Jeg er allerede igang med at hækle mere gejl til min konecykel :o)
    Anette.

    SvarSlet
  11. Det er SÅ cool det overtræk :) Vil selv gerne ha'/lave et til min fine gule cykel, men mine med-strikketanter truer med at ekskludere mig fra strikkeklubben, hvis jeg kommer cyklende med sådan et :D De ved sgu da heller ikke hvad der er hot ;)

    SvarSlet
  12. Hej Trine.
    Jeg synes også det er blevet pænt cool ;o) Hi hi, det er da totalt hot :o) Det blir du nødt til at forklare dem, for du kan da ikke leve uden ;o)
    Anette

    SvarSlet
  13. Den er bare så smart dit cykelsæde, jeg får lige manden til at tage mit sæde med ind i aften - -

    SvarSlet
  14. Hej Elsemarie
    Arj ja, selvfølgelig. Man skal da bare skrue sadlen af, en anelse nemmere end at køre hele cyklen ind ;o) God idé :o)
    God hæklelyst.
    Anette

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)