søndag den 25. april 2010

Et patchwork fif

Sidste weekend havde vi bla. besøg af Faster Bodil. Hende og jeg skulle lige et smut op i Saloon´en (mit hobbyrum) og snik snakke :o) Faster Bodil er patchwork-qvinde, så jeg fik bla. dette helt igennem geniale patchwork fif.

Når stoffet er klippet til, så det passer stykkerne i karton, skal det ries fast til kartonen. Gud ved hvordan, jeg hver gang har siddet og haft mit hyr med at styre stoffet, så det kom til at passe på alle sidder.
Vupti vupti: Man tager papirklips. SELVFØLGELIG :o) Det er da det man gør, det er meget nemmere at ri stoffet på, for derefter at sy det sammen :o) Synes lige jeg måtte dele fif´et med jer andre i blogland :o)

1000 tak for fif´et Bodil. Det blir jo fluks til en masse meget hurtigere :o) Her en lille bold som en lille pige har i vente :o)

7 kommentarer:

  1. Det er jo super smart...nu er det snart "hurtigt" nok at lave til at min tålmodighed kan være med!

    SvarSlet
  2. Lunde, din geniale patchwork woman, hvor er du bare heldig at ha dig en Faster Bodil. Mig også ha sådan en ;-)
    Jeg drømmer virkelig om at komme i gang med noget patchwork engang. Jeg har aldrig prøvet det, men det er bare så smuuuuuukt!!

    SvarSlet
  3. Hej Anja.
    Jepp´sen, det er super smart :o) Prøv bare ad :o) Det kan ikke stå helt slemt til med din tålmodighed, med alle de fine ting du tryller frem af symaskinen :o)
    Knus Anette.

    Hej Trine.
    Jeg kan godt sige dig jeg nyder tanken om at have Faster Bodil at kunne spørge med tips og tricks :o) Hun er sej :o) Jeg har heller aldrig patchworket, men det er ganske hyggeligt at sidde med, og specielt nu hvor hækling er "ude i kulden" for mit vedkommende. For patchwork er super super fint :o) Håber alt vel i Langå ???
    Kh Lunde.

    Hej Charlotte.
    Super smart, og det virker :o)
    Kh Anette.

    SvarSlet
  4. Ej hvor smart. Altså rier du så slet ikke stoffet fast til pappet før du syr?

    SvarSlet
  5. Hej Rikke.
    Jo jeg rier det på pappet, tror desværre ikke stoffet sidder nok fast uden man rier det fast.
    Anette

    SvarSlet
  6. Skide smart, men jeg kan altså ikke få de klips til at virke for mig :) så det er godt der er Lim ;)

    tak for tippet.

    Kh sara

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)