fredag den 14. maj 2010

P-puder til Asta

Patchwork forsiderne til gulvpuderne her har jeg haft liggende noget tid, så nu skulle de til at være færdige. Og det blev de. Jeg har valgt, at bruge nogle af de broderier jeg har lavet tidl. Puderne er af naturfyld, de er købt her. Jeg synes de holder formen noget bedre, end når det er kunstfyld, de er stoppet ud med. Og så er de også noget mere anvendelige, når de skal bruges som gulvpuder.


Puden her er syet i babyfløjl og bomuldsstoffer, alt sammen fra Stof og stil. Asta´s navn er applikeret på. Lukningen er lavet med trenser og knapper. Det kom sig egentlig af, at jeg havde glemt at klippe ekstra længde på stykkerne så de kunne lukke ind over hinanden. Men der er ikke noget, der er så skidt, uden det er godt for noget. -Og jeg synes egentlig lukningen er blevet ganske fin.


Broderiet i midten er en rigtig sjov teknik der hedder stramaj med udtrækning af tråde. Jeg har lavet en DIY på hvordan man gør. Jeg synes det var rigtig sjovt, og blev en anelse grebet ;o) bare lige en en gangs skyld :o)) Da jeg ville sy blomsterknapperne fast, kom jeg til at se der kun var 1 hul. Så jeg måtte lige knappe gemmerne og fandt disse knapper, til at holde blomster knappen på plads.


Broderiet med hønsene broderede jeg da vi fandt ud af, at Asta var på vej. Det tog mildest talt 100år at brodere, men jeg elsker at brodere og tålmodigheden fejler ikke noget :o) Så nu er broderiet kommet til sin ret :o) Motivet er fra bogen her som i øvrigt indeholder rigtig mange fine børne motiver.

11 kommentarer:

  1. Hvor er det fint, og det broderi går lige i hjertet! Det minder mig om min mormor, hun ville også have elsket det!

    SvarSlet
  2. Hej
    Waauu............ nogle hotte puder. Hold op de er flotte.

    Venlig hilsen Jette

    SvarSlet
  3. Hvor er de altså bare flotte de puder !!!
    KH Jytte

    SvarSlet
  4. Wow hvor er de smukke! Og sikke et stort stykke arbejde og kærlighed der er lagt i hver enkel!!
    Rigtig god weekend herfra:)
    Kh Catrine

    SvarSlet
  5. Som sædvanlig et super flot resultat:) Det er da ikke så få teknikker du behersker Anette!
    Jeg er sikker på at Asta vil elske at putte med puderne på gulvet:)
    Kh

    SvarSlet
  6. Hej Onkel Anne.
    Min mormors største passion var også broderi, så jeg forstår sagtens hvad du mener :o)) Forsat god weekend
    Anette

    Hej Jette.
    Taaak for din søde ros :o)
    Anette

    Hej Jytte.
    Tak skal du ha´. Jeg er også ganske godt tilfrads med dem. Det der gir den største tilfredsstillelese er dog at have fået et projekt færdigt :o)) Forsat dejlig weekend.
    Anette

    SvarSlet
  7. Hej Catrine.
    Du fik mig til at tænke på hvor mange timer der ligger i de puder :o)) Det gør sig vidst gældende som med alt muligt andet håndarbejde, timelønnene skal man ikke begynde at regne på :o// Men tak for dine søde ord :o) Forsat god weekend til din og dine.
    Anette

    Hej Rikke.
    Jeg har godt nok svaret dig inde på din blog, men bedre sent end aldrig her vel? ;o) Joh hænderne er da ok skruet på¨, både på Keld og jeg :o)) Spændende hvad godten har arvet og udvikler af spændende færdigheder.
    Forsat god weekend

    SvarSlet
  8. Hvor er de altså bare rigtig fine! Super farver og super flot lavet!
    Knus Anja

    SvarSlet
  9. Hej Anja.
    Taaaak skal du há :o)
    Anette

    SvarSlet
  10. Super flotte sager du laver - både puderne her og de skønne grøntsager - forstår godt at lille-pigen ikke kan se forskel og spiser løs ;-) Kh Lisbeth

    SvarSlet
  11. Lovely blog!
    I will link you on mine!

    Laura from Italy

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)