tirsdag den 19. februar 2013

Nederdel med manglende larm.....

Ja det er rigtigt læst. Jeg synes nederdelen larmer for lidt..... Med det mener jeg, den matcher for godt i stofvalget. Jeg gad godt være bedre til at bruge kontraster i de ting jeg laver. Særligt tøj til Godten og Svesken må gerne larme meget mere :o) Jeg er meget betaget af Trine som er rigtig god til at bruge kontraster særligt i de mange mange kjoler hun har syet til yngstedatteren da hun var mindre.


Når det er sagt er jeg rigtig glad for resultatet :o) Jeg har længe ledt efter et mønster på en nederdel til Godten uden rynk i linningen og uden for meget strut. Det mønster har jeg ikke fundet, men fandt et i Sy magasinet 02/12 jeg kunne konstruere om.


Den er syet i en lækker lækker og super flot bredriflet fløjl købt hos Stof & Stuff i Århus. Samme sted er det blomstrede købt. Jeg har ikke været forbi den fysiske butik før, uha..... Holdt mig i skindet, men kunne sagtens have købt læssevis af fede stoffer. Helt sikkert et besøg værd hvis man kommer på de kanter. Forlommernes facon er den oprindelige ballonpose i mønsteret jeg blot har syet udvendig istedet for indvendig, og så pimpet dem lidt med skråbånd og piping.


Baglommerne har jeg bare tegnet i hånd, de kunne godt have været en anelse større. Kan nogle mon hjælpe mig med fif til at vælge stoffer med større brug af kontraster ???

8 kommentarer:

  1. Jeg synes resultatet er rigtig godt, selvom du ikke synes den larmer nok. Jeg er selv ret vild med kontraster...ihvertfald når det er til min datter.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina.
      Tak for dejlig feedback.
      Jeg kan også rigtig godt li´ resultatet, det kan også være jeg blot skal acceptere de gode match og manglende kontrast ;o) Kontrasterne og de klare farver praktisere jeg dog også kun til vores piger, til mig selv er det noget mere kedeligt ;o)
      God dag
      Kh Anette

      Slet
  2. Jeg synes den er rigtig fin, den larmer fint for mig.... Nogle gange kan jeg godt have det sådan at der er så meget larm, at barnet helt bliver væk.
    Det gode ved den her er at man jo kan sætte mange forskellige farver trøjer pg strømpebukser til, ensfarvede som stribede!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi, dejligt at høre du synes den larmer fint ;o) Kan sagtens give dig ret i for meget larm, også blir for meget af det gode.
      Jeg har også tænkt på hvad der skulle sættes sammen med nederdelen, og der ender jeg ud med noget mere afdæmpet trøjer og strømpebukser :o)

      Slet
  3. Lækker nederdel. Og sikke en fin blog du har. Har netop "fundet" dig og glæder mig til at følge med. Kh Maria, maria-margadusen.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria.

      Tak for din søde kommentar og velkommen til :o) Kan kun sige det samme om din blog, der skal jeg helt sikkert også følge med :o)

      Kh Anette.

      Slet
  4. I really love the skirt as it is! I think it looks amazing just the way it does. I wouldn´t change a thing about it! My 4 year old girl told me to tell you she´d wear it straight away for a princess tea party :)

    SvarSlet
  5. Hej Susi.

    Thanks for the nice words from you and your daughter :o) I also like the skirt more and more :o)

    KH Anette

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)