søndag den 20. december 2020

De Arme (løse) Nisser

Som jeg før har nævnt, så elsker jeg hjemmelavet julepynt. Hvert år når vi kommer på den anden side af sommerferien, begynder mit kreative hoved at jagte årets hjemmelavede julepynt. Det er ikke blevet mindre sjovt, i takt med pigerne er blevet ældre og kan være med.


I år lod jeg mig inspirere af Sabine Lemire´s bog: "Julebogen". Det var svært at vælge, for der var flere gode bud. Bogen kan lånes på biblioteket eller købes her hos Børnenes Kartel.



Der var rig mulighed for at gå amok i bunken med stofrester. Dét gjorde vi så ;o)


Med sine 11 år, nu indehaver af både sy- kørekort og egen symaskine, ja så kunne Godten sagtens være med her. Svesken kunne med sine 8 år uden problemer brodere øjne, næse og mund på det runde ansigt af filt. Hun kunne også med lidt hjælp selv sy delene sammen på maskine. Iiih, hvor var hun stolt! Fidusen på 4 år mønstrede tålmodighed til selv at vælge stof til sin nisse, herefter klarede hendes Mutti resten ;o)


Det blev både til store og små nisser. De små var dog noget puller-værk, så vi foretrak hurtigt de store.


Ligesom mennesker så er der også bare nisser, der gør sig mere bemærket end andre ;o)


Jeg kunne ikke lade være ;o)

God Jul Derude :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)