onsdag den 6. april 2016

Kursus i flerfarvet hækling.

I efteråret var jeg så heldig at være på et kursus i flerfarvet hækling ved Sidsel Sangild. Jeg har tit skrevet det her på bloggen, men gør det igen. Jeg er meget glad for hækledesigns af Sidsel Sangild. Hun har med sine teknikker og mønstre givet hækling et kæmpe comeback de senere år.


Det er ikke fordi flerfarvet hækling viste sig at være svært. Jeg synes det mest af alt handlede om at vænne sig til at håndtere flere farver garn på samme tid. Jeg lavede noget der kom til at minde om et halsrør i Peru-garn, hæklet på nål nr 5. Det er dog for tykt og krads efter min smag, men teknikken fik jeg indarbejdet ganske godt. 


Og mønstrene kan jo variere i det uendelige og inspirationen til dem er, at finde uendeligt mange steder for eksempel fra broderiets verden.


Kurset blev holdt hos Madam Munch, min gæve nabokone. Bodil har fået eget stort og lækkert værksted hvor hun udover at ligge hus til Gjern Strikkeforum, også afholder kurser, strikkecaféer og nu også hus til en lille garnbiks. Hvis I kunne tænke jer, at se mere om hvad Bodil kan tilbyde, så kan I se hendes You Tube film ved at klippe på linket HER.

Da vi skulle indvie Bodils nye værksted havde jeg malet en "Velkommen hos Madam Munch" sten til hende. Det sorte er hende værksted set udefra. Store vinduespartier hvor lyset kan strømme uhæmmet ind, og det gør det så :o) Kornblomster inspireret af hendes kornblomst-sjal, sammen med et lille strikketøj ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)