lørdag den 26. oktober 2013

Sangild halsedisse og en genganger.

 
En lækker halsedisse efter et mønster fra Sidsels Sangilds "Hæklede gaver". Det er ikke første gang jeg hækler et af Sidsels mønstre. Jeg er ganske enkelt ret betaget af dem :o) Jeg har hæklet halsedissen i Drops Nepal 65% uld og 35% alpaca. Jeg synes dog den er en anelse krads til min hals, så skal jeg hækle den igen, vil jeg vælge noget garn der er mere blødt.


Mønsteret med de mange puff´er er virkelig fint. Det tager noget tid at få den rigtige fasthed i dem så de bliver pæne, og falder pænt. Så man skal væbne sig med lidt tålmodighed, men når fastheden først er fundet, så kører det bare derud ad :o)


Den hæklede muslingehue har jeg godt nok hæklet mange gange efterhånden og jeg er ikke blevet træt af det endnu. Mønsteret kan du finde her. Den er hurtigt hæklet, et par aftener så har man en dejlig varm hue til vinteren.


Jeg har hæklet den i drops Eskimo garn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)