fredag den 23. november 2012

Et færdigt Havfruesjal og en stor sorg.....

Så blev det færdigt, Havfruesjalet der denne gang er hæklet rigtigt med forskudte "skæl".


Takket være dette link med en dame med matchende garn og negle, knækkede jeg Crocodile Stitch - koden efter at have hæklet dette sjal forkert.


Vrangsiden af sjalet er næsten ligeså facinerende som retsiden. Det er nærmest et stort net, hvorpå de mange skæl sidder. Det gør sjalet enormt tykt. Jeg har hæklet det i Drops Delight, det gør det lidt sjovere at hækle når farven skifter.


For en uge siden fik jeg besked om at min søde Morfar helt uventet var gået bort..... Som ved et trylleslag står tiden helt stille, jeg kan høre pulsen mit i øre, mærke hjertet hamre i brystkassen og føle tårerne triller ned af kinderne. Tankerne væver konstant om min altid nærværende Morfar, der fra det ene sekund til det andet gled væk fra livet. Begravelsen er overstået, tilbage er nu minderne der alle vidner om et helt fantastisk nærvær der pludselig er så svært at beskrive. Hans hus, min mors barndomshjem, hvor de sidste 58 år af hans liv nu skal ryddes op i og sælges. Det er så sørgeligt..... Jeg er stadig i overvejelsessfasen om at lave nogle indlæg her på bloggen om noget af alt arvegodset i ord og billeder. Tænker forsat.....

16 kommentarer:

  1. Gør mig ondt med din morfar.

    Sjalet er rigtig flot

    SvarSlet
  2. Åh nej Lunde. Sidder her med tårer i øjnene. Ej hvor er jeg bare ked af at høre at du har mistet din morfar... Du må endelig skrive eller ringe hvis du har brug for at snakke. Tænker på dig! Kram til dig og din dejlige familie!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din trøstende kommentar Lea. Ja ingen af os ved hvad morgendagen bringer, men dagen i dag har været god og det sætter jeg mere pris på- og er bevidst om i denne tid.
      Varme kram tilbage til dig min ven.
      Lunde

      Slet
  3. Det er så svært at miste i særdeleshed dem, der står os meget nær, og måske endnu svære, når man ikke har haft muligheden for at sige farvel.
    Midt i sorgen, må du prøve at tænke tilbage på alle de gode ting/tider, du har haft med din morfar og når du skriver, det er sket pludselig, at det forhåbentlig har været nemt for ham at komme herfra.

    Rigtig flot sjal, du har lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din kommentar Randi. Den har jeg læst flere gange. Havde ikke tænkt på, at det "manglende farvel" var en tilstand, men det er ved jeg nu. Det har rykket lidt brikker på plads for mig :o) Og ja, det kunne ikke være nemmere for min Morfar.

      Og så vil jeg også lige takke for sjal-rosen :o)
      Kh Anette.

      Slet
  4. Rigtig dejligt sjal. Og sikke et arbejde, du der skriver om tolmodighed ved mig:-)
    Det er altid hårdt at midste, sender de varmeste tanker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Josefine og også for de varme tanker :o) Hi hi, ja tålmodigheden er intakt til kreating, men ikke altid god til selvstændighedsfaser hos en 3 årig. Måske det er noget du kan nikke genkendende til ??? ;o)

      Slet
  5. Ked af at hoere det om din morfar.

    SvarSlet
  6. Har lige kigget paa videoen og er meget imponeret. Hvordan kan man haekle med saadan nogle negle????? Hvordan kan man i det hele taget lave noget?????

    SvarSlet
    Svar
    1. Det forstår jeg simpelthen heller ikke hverken hækling eller vasketøj ;o)

      Slet
  7. Vildt flot sjal. Kalder man ikke mønstret for krokodille-mønster også? Eller er det to forskellige? Kh Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaak Charlotte.
      Jo det er de samme, kaldes krokodillemønster på dansk og Crocodile Stitch på engelsk. Selve sjalet hedder havfruesjal :o)

      Slet
  8. Kondolerer med din morfar!

    Og tak for din søde kommentar ovre hos mig!!! Det her tørklæde er simpelthen så flot - ja fachinerende både på for- og bagside. Sikke et arbejde!

    Kh rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rikke.
      Ja, det er virkelig flot og fascinerende, det var nok også grunden til at jeg bare MÅTTE hækle det. At det så kostede 2 forsøg..... Nu har jeg fået min lyst styret ;o)
      Sikke et arbejde ??? Det siger jeg også om dit skønne honningkagehus, alle de detaljer og små hæklerier :o) Herligt syn :o)

      Slet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)