tirsdag den 18. maj 2010

Prinsesse gulerod og en overlegen radise.

Jeg har netop fjernet de 2 første og de 2 sidste billeder, der var at finde af Asta her på min blog. Grunden er, at flere herinde i blogland har oplevet deres private billeder stjålet og misbrugt af en person, der har skabt sig en falsk identitet ved hjælp af billeder af andre bloggere og deres børn.
Jeg har hele tiden haft det sådan, at jeg synes Asta selv skulle vælge hvorvidt, hun ville på min blog med billede eller ej. Derfor var dette indlæg det første hvor hun posserede med henholdsvis en gulerod og en radise i munden. Det kommer hun ikke til igen. Min blog vil fremover være som den har været mest, spækket med mine krea - billeder.


Her har I hende, godten Asta :o) Hun er blevet SÅ glad for mine hæklede frugter og grønsager, at der vidst kommer til at gå noget tid inden min top gejlet konecykel´s kurv, får lov at pynte sig med dem ;o) For det var jo egentlig det, de var tænkt til. Meeeen de skal vidst først ryge i kategorien "kedeligt legetøj" inden det sker ;o)

Det har grebet om sig, som det plejer :o) Jeg har flere ting jeg vil hækle. En agurk, aubergine, appelsin, tomat, æble, kirsebær på stilk, kiwi, pastinak, rødbede, majskolbe og så fundere jeg stadig over, hvordan jeg kan hækle en broccoli ;o) Det er ikke lykkedes mig at finde opskrifter. I stedet har jeg frihæklet, hvilket efterhånden er ganske morsomt. Dog har jeg ved pæren brugt dette mønster på en bamsekrop som udgangspunkt. Det er alt sammen hæklet i naturlig frugt/grønt størrelser.

Og hvis nogen af jer har set, en kvinde stå og nærstudere diverse frugt og grønt ved den lokale købmand, så er det bare mig ;o) Der er gået sport i at lave det så naturtro som muligt. Det er mit sidste skud på stammen et godt eksempel på. En porre med rødder ;o)

15 kommentarer:

  1. Hold da op Anette, der er gang i frugt- og grøntsagsafdelingen hos dig!

    Det ser bare vildt godt ud! :-)

    Kh. Tine

    SvarSlet
  2. hej Anette

    Hvor er hun da en charme.. Dejlig pige...
    Du har været flittig med hæklenålen, det er sandelig blevet til nogle flotte grøntsager. go idé. Hun er da uden tvivl glad for dem..

    Det forbigår jo heller ikke min opmærksomhed at Giraffen også er med på billedet... Det blev jeg da glad for at se...

    Med den grøntsagsafdeling får du et stort :) af mig...

    Lone

    SvarSlet
  3. skønne skønne frugt og grønt, er selv i fuld gang, dette er dog tiltænkt legetøj til lillemanden :) Bliver da spændende om du nogensinde får din gejlet cykelkurv :)

    SvarSlet
  4. skøn pige, og skønne grøntsager..... det bliver da et festligt ridt gennem byen når du en gang for lov at "låne" maden og hæfte det på din cykel;)
    God dag Stine:)

    SvarSlet
  5. Hvor er du sej - sådan lige selv finde på, hvordan de skal se ud og LAVES!! SEJT!

    SvarSlet
  6. Hvor er de bare fine alle dine sunde sager, mon Asta rent faktisk synes de smager godt :D

    SvarSlet
  7. Ej hvor er det bare en SKØN pige du har! =) Og fantastiske grøntsager. De bliver da aldrig kedeligt legetøj... ;-)

    SvarSlet
  8. Lunde, du er så sej, at jeg næsten ikke kan holde det ud!!!! Og Asta er så nuttet, jeg næsten ikke kan holde det ud :-)
    Elsker hendes øjne på begge billeder . Hehe!
    Din hæklearm er da blevet normal igen, må man sige.

    SvarSlet
  9. Nej hvor er hun sød! De ser da ud til at være spændende de grøntsager - kan godt forstå at du ikke kan tage dem fra hende!
    Jeg har ikke selv gjort i frihækling, men det er måske ikke så svært??
    Knus Anja

    SvarSlet
  10. Nej, hvor har du været i gang! Det er nogle fine grøntsager og frugter du har lavet - og Asta har da også godkendt dem!!

    SvarSlet
  11. Hej Anette! Tusind tak for de rosende ord på min blog! Det var da fantastisk at stå op til sådan en samling positive ord! Nu kan intet vælte mig omkuld i dag!!! Dagen vil føles som en forlænget week-end!
    Jeg elsker at frihækle, og forsøger at holde fast i min egen stil - og noget ladet til, at det lykkes!

    Sikke nogle fantastiske frugter og grøntsager, du har lavet! Hvis jeg falder over noget broccoliagtigt på min vej, skal du blive den første til at høre det! Selv har jeg kkun været ude i at fremstile en gulerod og en ost... Osten var lidt sjov - historien finder du her:

    http://lisbethlys.blogspot.com/2010/03/man-ka-da-godt-hkle-en-ost-ikk.html

    Mange dejlige godmorgenhilsener
    -LisBeth.

    SvarSlet
  12. Hvor er hun skøn hende Asta! Og hvor er det bare nogle fine frugter og grøntsager du har hæklet! Jeg ville sådan ønske at jeg kunne hækle, netop for at hækle legemad til Frida.
    Du og din familie må have en dejlig pinse!

    SvarSlet
  13. Hej Tine.
    Ja det greb ski om sig gjorde det ;o)
    Anette

    Hej kære Lone.
    Jeg kan godt sige dig Frederik giraf får nulret hale og øre, og han eeeeelsker det :o) Han er blevet beundret af mange, du kan tro vi er glade for ham :o))
    Anette

    Hej Micha.
    Jeg er også en anelse bekymret for at cykelkurven kommer til at vente længe ;o) Men hvad pokker, Asta er nok også mere glad for grønsagsafdelingen end cykelkurven er :o)
    Anette

    Hej Stine.
    Ved du hvad ??? Jeg får allerede smil rundt om når de ser cyklen. Og cykelsmeden var mildest talt VOLDSOMT interesseret i hvordan og hvorledes med denne unikke cykelpynt. Det er jo alt andet lige noget helt andet end de plastik blomster han sælger ;o) Dejlig pinse til dig go familien.
    Anette

    Hej Mette.
    Tak tak og atter tak, hvor er du sød :o)
    Krydser fingre for dig og Mette får et godt salg i Karolinelund imorgen.
    Anette

    Hej Clemme.
    Jeg tror Asta hun synes det nogle rigtig guffeluffe biskner ;o) Hun forøger ihærdigt at suge saft og kraft ud af dem :o))
    Anette

    Hej søde Lea.
    Åh ja, hun er skøn. Man blir aldrig aldrig træt af at høre andre sige ens lille guldklumper en steg :o)) Og så tror jeg du får ret. Det blir da aldrig kedeligt legetøj :o))
    Dejlig Pinse til jer tre.
    Lunde

    Hej Trine.
    Åh åh, håber alligevel du har holdt lidt ud :o) Du er tilgengæld genial strikker, der kan jeg ski ikke være med :o) Hi hi, ja hun havde også lidt svært ved lige at finde den rette grimasse til blog billeder, havde hun, den søde Asta :o) Joh joh, hæklepauser gør godt :o)) Alt med måde, ik ??? Nu må vi se om grønsagsafdelingen her gør den skidt igen. Så er jeg lige ved at sige det næsten har været det værd, men også kun næsten ;o) Dejlig pinse til jer 3 skønne mennesker. Skal vi ikke se om vi kan finde en date inden overskuelig fremtid ??? Er da nødt til at få guidet tour i jeres fantastiske by :o)
    Lunde

    Hej Anja.
    Det faktisk ikke så svært. Det kan næsten føles som en befrielse ikke at skulle sidde og følge en opskrift. Prøv dig lige frem, og vupti sidder du med en grønsagsgodte :o))
    Anette

    Hej Tine.
    Eeeeeelsker jo det hækle-fis :o)
    Anette

    Hej Lisbeth.
    Det var sørme også rosende ord værdm at surfe rundt på din blog. Sådan et tæppe blir jeg nødt til at lave en dag. Jeg synes faktisk det kan virke helt befriende at hækle uden opskrift. Bare derudaf :o) Det er sjovt :o)) Hi hi, ja har været omkring osten ;o) Det lyder vel nok godt med min egen personlige hækleopskrifts pusher :o) Du er en knag :o) Rigtig dejlig pinse til dig og din familie.
    Anette

    Hej Rikke.
    Ja det er første gang Asta er en tur inde på bloggen. Jeg værner lidt om billederne af hende, ved ikke hvorfor. Synes bare hun selv skal vælge hvorvidt hun vil på nettet eller ej, men det kan hun jo af gode grunde ikke. Så det kan være det var første og sidste gang hun kigger forbi. Det må tiden vise :o) Boede vi i samme by, så skulle vi mødes på en bænk her i sommer, så skulle jeg lære dig at hækle :o) Også rigtig dejlig pinse til dig, Frida og din husbond.
    Knus Anette

    SvarSlet
  14. Hej Anette
    Jeg kan godt følge dig i din tanke omkring billederne af Asta. Jeg har selv tænkt det samme, men har dog besluttet, at så lækker som Frida er, kan hun da kun være tilfreds med at blive vist frem;)
    Det vækker da også stor begejstring her på bloggen kan jeg se, at din lille lækkermås bliver vist frem:)
    Gid vi boede i samme by, du må da om nogen være en FANTASTISK hæklelærer med alle de lækre sager du hækler!!
    Jeg skal vist have overtalt min mor til at lære mig at hækle. Jeg ved bare at hun ikke er meget for det, for jeg har en tendens til at blive lidt utålmodig hvis jeg ikke har lært det på en time;) Vi har været det igennem da hun skulle lære mig at strikke.
    Håber i nyder pinsen.
    Kram

    SvarSlet
  15. HVor er de bare flotte og sikke de ligner den ægte vare.. Fin blog du har dig her.

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)