mandag den 3. maj 2010

Et lille P-projekt :o)

Jeg prøver kræfter med små patchwork projekter for tiden. Jeg er for alvor ved at blive grebet :o) Har dog ikke turdet at springe ud i de helt store projekter, af frygt for at de blir evighedsprojekter, sådan et har jeg jo i forvejen ;o) Så indtil videre holder jeg mig til de små.


Her er det en 6-kantet nålepude med en "stjerne" på toppen. Jeg synes det sjovt at patchworke, men også svært at bestemme sig mht. stofvalg --> ensfarvet/spraglet/nuancer/mode. Hvordan er det nu lige det kommer til at se ud, når de mange blokke syes sammen ??? Et fif jeg har læst i bogen, hvor dette mønster er fra, er at man kan lave en farveskitse af den enkelte blok, for at danne sig et billede af hvordan det blir.



Bogen nålepude mønsteret er fra ser I herover. Den er rigtig rigtig god. Den forklare, så det er til at forstå, hvordan man griber Patchwork an. Og så er der SÅ mange flotte flotte tæpper mm. at finde i den. Den er helt sikkert på min ønskeseddel :o)

7 kommentarer:

  1. Hvor er det da en fin nålepude du har lavet. :-)Jeg har brugt det samme stof (det grønne med blomster) til en taske til min datter. Kan ses på min blog!

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare superfin. Jeg samler jo på nålepuder og elsker dem. Tror jeg må ned og låne denne bog, så jeg også kan prøve. Men man skal vist være meget fingernem og tålmodig. Flot arbejde!

    Kh Annelise

    SvarSlet
  3. Det er jo et rigtig fint projekt.. De er så flotte... Lav du flere af dem...

    godt gået Anette...

    Lone

    SvarSlet
  4. Nej hvor fin....du får da lavet lidt for tiden. Jeg synes bare ikke jeg har tid til noget lige nu. Men jeg glæder mig til i næste uge - der har jeg kun to arbejdsdage og så håber jeg at kommet lidt igang igen.

    SvarSlet
  5. Sikke en flot nålepude Anette. Hvad har du stoppet den ud med? jeg mangler for alvor en nålepude, så det er også et projekt der står højt på min liste!

    SvarSlet
  6. Ej hvor er den altså sød :) Mht dit "evighedsprojekt" synes jeg ikke det helt har fortjent at falde i den kategori efter kun et år, jeg synes du er kommet RET langt, taget i betragtning hvor mange lapper der skal til :)

    SvarSlet
  7. Hej Ffluwer.
    Taaak. Ja det grønne stof med blomsterne er bare SÅ fint :o) Kigger da lige en tur forbi din blog og ser tasken du har syet i samme stof.
    God weekend
    Anette

    Hej Annelise.
    Tak så myke :o) Ja bogen må du nedefter så du kan udvide din nålepude samling :o) Det er i hvert fald et overkommeligt Patchwork projekt, så det tror jeg sagtens din tålmodighed kan klare.
    God weekend
    Anette

    Hej Lone.
    Tak for din søde hilsen :o) Arh nu er det prøvet, så gælder det et nyt projekt :o)
    God weekend.
    Anette

    Hej Anja.
    Tak skal du há. Ja lidt blir det da til :o) Det er jo med at nyde det så længe tiden er til det. Når jeg starter på arbejde igen kommer der andre boller på suppen mht. kreatiden :o) Så kan sagtens forstå hvis du synes tiden er knap. Har du set min hilsen i din gæstebog inde på din hjemmeside ???
    God weekend
    Anette

    Hej Rikke.
    Tak skal du há, jeg har bare stoppet den ud med pladevat. eg har stoppet den lidt hårdt. Den her står vidst mest til pynt. Jeg er nemlig så heldig at have en magnet "nålepude" den er super super genial. Så hvis tålmodigheden ikke rækker til en Patchwork nåle fætter, så overvej at købe den anden.
    Håber forsat det går den rigtige vej med Frida ??
    God weekend til jer alle tre.
    Anette

    Hej Trine.
    Tak for ros :o) Jeg synes det var svært at vælge farver til nålepuden, mit øje er ikke Patchwork trænet ;o) Tag ikke fejl af mit evighedsprojekt. Det er en 1/3 færdigt, så der er laaang vej endnu, og nu tæller vi 1½ års varighed. Hvor lang tid er lang tid til et evighedsprojekt ???
    God weekend
    Anette

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)