tirsdag den 17. maj 2011

Ny badeværelsesmåtte og 650m muresnor fattigere.....

Gad vide om neon feberen her i blogland har lagt sig ??? Her i Glaphuset er vi ikke altid helt med fremme på noderne, det er neonmåtten her et bevis på :o)


Pludselig en dag, da jeg var forbi husbonden på hans job i et byggemarked sprang et par ruller muresnor på mig. Rullerne skreg om, at blive til noget kreativt :o) At projektet så greb om sig og jeg måtte forbi en del gange efter i alt 7 ruller er jo hvad det er ;o) Jeg har hæklet en badeværelses måtte med en diameter på 80cm i neongul. Farvevalget var ud fra, at den skulle passe til badeforhænget fra Rice.


Selve måtten i midt er hæklet i en stor spiral med fastmasker i den bagerste lænke. Kanten rundt er lidt mere "forfinet" jeg synes den indrammer måtten fint og bidrager til lidt pudsighed ;o)


Jeg er stadig ikke neon-solgt ligesom jeg ej heller er vintage-stof solgt, men jeg er kommet til, at synes ret så godt om projektet her som det skred frem. Nu residere det på badeværelses gulvet, og med anti-glid under er der ingen Glaphus beboere på isen ;o)

13 kommentarer:

  1. Det er bare kreativt og lækkert!

    SvarSlet
  2. Okay det er mange fastmasker! Men hvor er den fed! Er helt vild med det spiralmønster, så fint! :-)

    SvarSlet
  3. Hvor fedt! Men er det ikke møj irriterende at hækle i murresnor?
    Tina:-)

    SvarSlet
  4. Ser super sejt ud :)


    Kurt
    sushi i København
    http://sushiikøbenhavn.dk/

    SvarSlet
  5. Jeg bliver mere og mere imponeretover din kreativitet.Dejligt at læse i din blog.
    Hilsen fra Morfarbroren .

    SvarSlet
  6. Trine: Taaark du søde Søhest. Knus Lunde.

    Miv: Skønt der er andre end mig der synes om en bette muresnorssag ;o)

    Lea: Joooh det er da en anelse fastmasker, men egentlig ganske lige ud af landevejen :o) Jeg var et godt stykke rundt i spiralen inden jeg opdagede der var en spiral. Sjovt ik ??? :o) God weekend til jer 3. Knus Lunde.

    Tina: Fedt, men jo, det kan mærkes pænt meget i armene efter sådan en omgang muresnor. Vil beskrive det som dig, møj irriterende at hækle i, men ikke mere end det var projektet værd ;o)

    Kurt: Tak.

    Hej Laurits, mon ikke det er dig ??? Hyggeligt du kigger forbi bloggen min :o) Tak for sin hilsen :o) God weekend til dig og Fynsland. Kh Anette.

    SvarSlet
  7. Kom lige forbi... Sikke en skøn blog og lækre ting du laver, måtte altså lige melde mig som fast læser, glæder mig til at følge dig :0)

    Knus Naninja

    SvarSlet
  8. Hej
    Har jo set din fine vest fra familiejournalen - som er så fin. Jeg er igang med at lave den men er kørt helt fast når jeg laver det nederste stykke - jeg har lavet første række.. men når jeg kommer til anden række - går det i fisk. Hvis du har tid og lyst må du gerne se på min blog om du evt. har de vise sten - men har fuld forståelse for hvis ikke du vil bruge tid på det.
    God dag.
    MVH jette

    SvarSlet
  9. Hvor er den sej!! Har selv hæklet et "dyr" til datterens lille hund i det pink murersnor. Desværre overlevede dyret ikke hundens skarpe tænder. Jeg valgte ellers murersnoren pga. den stærke nylon. Måske skulle jeg kaste mig over en bademåtte i stedet ;-)

    SvarSlet
  10. Så fed! Har lige fundet din lækre blog og glæder mig til at besøge igen:)

    Kat

    SvarSlet
  11. Naninja: Hyggeligt du kigger forbi, velkommen tiol som fast læser :o) Rosende ord er altid værd, at tage med på vejen, 1000 tak for dem :o)

    Jette: De er SÅ fine de veste, der er efterhånden gået totalt masseproduktion i den her i huset :o) Jeg kan se det er længe siden du har skrevet kommentaren, men jeg kigger gerne lige forbi dig :o) God weekend. Knus

    Fru Olsen: Åh pokkers muresnoren ikke kunne klare sådan et tandsæt :o/ Jeg har også købt nogle ruller pink som jeg har en ret så uhøjtidelig idé med :o))) Jeg valgte også muresnor pga. den stærke nylon. Jeg må sige det særdeles velegnet til bademåtte. Jeg har endda haft den vasket nogle gange i vaskemaskinen, den ændre sig aldrig. Det er da genialt :o)) God weekend.

    Kat: Velkommen til :o) Er glad for at høre du synes om min nylon-sag. Selv min husbond, som var ret så skeptisk, har nærmest "pralet" med måtten :o) Fedt ik ??? ;o) God weekend og på gensyn.

    SvarSlet
  12. Super ide.. Jeg er nu selv gået igang med at hækle. Havde heldigvis en rulle murersnor på lager, så jeg har lidt til at begynde med.. :)

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)