fredag den 26. marts 2010

Så lykkedes det, patchwork AMOK !!!

Så lykkedes det :o) Og jeg er gået patchwork AMOK :o) Det er typisk mig. Jeg blir grebet og så kan jeg slet ikke få holdt igen :o)) Så efter at have lavet mit patchwork grin, var jeg klar på at lave en rund bold.


Og SÅ blev jeg grebet. Skulle da lige prøve at lave en større og en større igen. Så her de :o) Den lille er lidt større end en tennisbold, og kunne meget vel være et godt bud på en barselsgave, der er nemlig flere små mirakler på vej i vores vennekreds :o) Den midterste er lidt mindre end en håndbold, og den store lidt mindre end en fodbold. Jeg har fyldt dem med pladevat. De var meget sultne, skal love for de kunne spise noget pladevat :o)


På billedet øverst til venstre har jeg lagt en af Asta´s sutter, så I kan danne jer et billede af boldenes størrelse. Mens jeg har siddet og syet dem sammen i hånden har jeg sendt Faster Bodil mange beundringsværdige tanker. Hun er patchwork´er for livet :o)

8 kommentarer:

  1. Nøj, hvor er de flotte!! Sådan - godt kæmpet :o).
    Det er dejligt at have en god hobby, man kan lade sig gribe af, ikk'? Det er ikke alle det forundt...
    God weekend til dig og dine :o).

    SvarSlet
  2. De er blevet fine og mere bold formede end den første. :-D

    SvarSlet
  3. De er simpelthen skønne, jeg har faktisk syet en del af dem, da jeg var yngre, men sådan som min "stofpark" er vokset på det seneste, skulle jeg måske komme igang igen - det er bare så svært at sy og strikke på én gang :)
    Har lige siddet og grinet lidt af dine begynder-vanskeligheder :) Men faktisk var den da ret sød, selvom den ikke var udpræget boldet ;D

    SvarSlet
  4. Hvor er de bare utrolig fine og fantastiske farver, du har sat sammen. Det bliver nogle gode barselsgaver.

    SvarSlet
  5. Hvor er de skønne !
    Måske du kunne lave een rigtig stor een og fylde den med de der kugler , der i sækkestole !

    SvarSlet
  6. Hej..

    Det er blevet så flotte.. Men jeg kunn nu også li de andre, de havde da charme .. og var til at få fat i med små pige fingre...

    godt stykke arbejde.. hvordan går det med det nye sjal...

    LOne

    SvarSlet
  7. Hej Mette.
    Ja det er fantastisk med vores gribende hobby. Ligeså fantastisk er det med blogland, tænk at dele og lade sig inspirerer dagligt. Det er SÅ fedt :o)
    Når det gælder kreative projekter så har jeg en ret god tålmodighed, når jeg selv skal sige det. Men så er der andre ting hvor jeg bestemt ikke har tålmodighed :o/ Men sol og vind skal jo også fordeles lige :o)
    Knus Anette.

    Hej Anja.
    Tak skal du ha´, og ja de runde former kan ingen vidst tage fejl af ift. til den forrige ;o)
    Kh Anette.

    Hej Clemme.
    De er rigtig sjove at sy de bolde. Det er ikke sidste gang jeg har stiftet bekendskab med dem :o) Ja, kom du bare igang med at bruge noget "stofpark" til flere bolde. Der skal skisme laves mange bolde for at få selv det mindste stoflager til at skrumpe. Hi hi man siger jo kvinder multitarsker, så strik og patchwork at the same time, come on, det kan du da sagtens ;o)
    Kh Anette.

    Hej Den flyvende kuffert.
    Ja Annelise, jeg er vidst rendt ind i en fantastisk farvebølge, det bære særligt boldene præg af ;o) Tak for ros.
    Kh Anette.

    Hej Miri.
    Ih ja, det kunne da være en sjov idé at lave en KÆMPE bold. Så tror jeg, jeg skal forsøge at sy den på maskine ;o)
    Kh Anette.

    Hej Lone.
    Ih glæder mig sådan til at hilse på Hr. Giraf :o) Det nye sjal er jo mit nye "bo i Anettes dametaske" projekt, så det skrider langsomt men sikkert fremad. Dog er det slemt med min hæklearm, så hækleriet er inde i en seriøs pause. Men du kan tro jeg flasher sjalet for vildt her på bloggen, når det engang er færdigt ;o)
    Kh Anette.

    Hej 1 of a kind.
    Tak skal du ha´.
    Kh Anette.

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)