tirsdag den 22. september 2020

Restetæppe til Fidusen

Jeg har haft gang flere projekter til Fidusen, som jeg også har lavet til Godten og Svesken. Bare fordi Fidusen er rosinen i pølseenden, skal hun ikke snydes for de samme kreationer fra sin Mutti´s hånd. Restetæppet til Fidusen bærer præg af, at jeg de senere år er kommet i besiddelse af flere retrostoffer og korsstingsbroderier. Nogle af broderierne har min Mormor lavet, det er en fornøjelse at give dem nyt liv..... (også selvom det er lidt angstprovokerende at sætte en saks i dem) Tæppet er quiltet med fleecestof på bagsiden og kantet med et skråbånd, for at lave en pæn afslutning.


Tæppet er syet af firkanter på 20x20cm. Firkanterne er dels i stof og dels lavet ved at sy små stofrester sammen. Her er det en "Dresden Plate". Jeg har før lavet en Dresden Plate på en stor gulvpude, se den her. Det er vildt sjovt at lege med farvesammensætningen.


Broderiet er lavet med teknikken "Stramaj med udtrækning af tråde". Se den her.


Kaktusbroderiet er lavet med samme teknik.


"S" for Selma - igen samme teknik ;o)


Selmas navn er broderet med god hjælp fra vandopløselig vlies "Soluvlies". Det har jeg brugt mange gange, se nogle af projekterne her.


Her er en masse små trekanter syet sammen, alle rester fra Fidusens dåbstæppe.

Se Sveskens restetæppe her og Godtens her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)