søndag den 13. september 2020

Nyt Hækleskur - Faster Badaster Hækleetui no. 1

For noget tid siden var jeg på et sy-kursus med Annette fra FasterBadaster. Jeg opgraderede mit gamle hækleskur ved at sy et nyt i Annettes mønster. Yderstoffet er Liberty og inderstoffet ensfarvet bomuld. Læderdeltaljerne er købt ved Annette på kurset.

 
Det gamle hækleskur er gået i arv til Godten, det indlæg kan ses her. Dengang havde jeg lige indkøbt Clover hæklenåle, som har vist sig gøre en kæmpe forskel når jeg hækler. Med dem er trælse følger som ondt i håndled og albue hélt og aldeles væk.



Det nye hækleskur har en god indretning og her er god plads. En stor fordel er at lommerne til hæklenåle har åbning i samme retning.


I det gamle blev det lukket ved at bukke de to sider sammen på midten. Det resulterede ofte i at hæklenålene i den ene side gled ud af deres lommer.


Mønsteret har mange gode og praktiske opbevaringsløsninger. I venstre side er en læderstrop til maskemarkøre øverst og 2 lommer nederst.


I højre side er der både en lomme med lynlås og en læderdetalje til at sætte nåle i.


Hækleskuret lukkes med en læderrem og trykknap. Alt i alt, et meget anvendeligt og praktisk hækleskur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)