lørdag den 5. december 2020

Hørnissehuer til tøserne

Nogens Nissehuer var blevet for små, en anden havde slet ikke nogen ;o) Det måtte der gøres noget ved. Det var oplagt at komme nissehuerne i en adventsgave, selvom det betød at jeg fik travlt. Jeg har før syet nissehuer i dette mønster, så jeg ved at huerne sidder godt på hovedet. Se det ældre indlæg her. Dengang var der åbenbart sne ☃


Den her er Godtens 3. hjemmesyede Nissehue. Den første var syet op i vasket uld og med broderet navn. Den stod lige op i vejret og var noget så sød. Desværre blev den ret hurtigt for lille - se den her.


Den nye Nissehuse er syet op i en lækker hør fra Stof & Stil. Foret er en gammel rest fra genbrug, Godten elsker den.


Jeg synes det er så fint at brodere navn på. Det har jeg gjort med rigtig god hjælp fra Soluvlies. Det er genialt at arbejde med når man gerne vil brodere/sy noget der skal have en bestemt linje. Se i dette indlæg, hvordan det virker :o)


Fidusens hue er foret med en tynd bomuld fra restebunken.


Fidusen, den stakkel! Hendes forrige nissehue fik hun som baby. Så det var ikke af storhed, der skulle en ny og større nissehue til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)