torsdag den 31. december 2020

Korsting & Krondyr - FasterBadaster Skuldertaske no.4

Årets sidste indlæg bliver et indlæg med endnu en FasterBadaster skuldertaske :o)

Genbrugsforretningerne bugner af korssting. Det er på puder, som klokkestrenge, i glas og ramme, som betræk på møbler, servietter osv. Med andre ord, så er der meget fint broderi derude, der kan få nyt liv.

I sommer fandt jeg det fine broderi i genbrug, rammen var gået i stykker og glasset revnet. Det skreg på at blive reddet - så det kom med hjem. Vedkommende der har brugt sine vinteraftener på at brodere det, vil med garanti vride og græmmes over min behandling af det fine stykke håndarbejde.


Når jeg slagter et broderi, som det her, så er det med en hvis respekt til den forrige hånds arbejde. 


Det tager under 1 minut at slagte det..... Men det er for at give broderiet nyt liv - Jeg vil bruge det på en skuldertaske, i et FasterBadaster mønster.


Broderiet blev brugt på taskens front. Derfor skulle det klippes over, så der kunne monteres en lynlås i en forlomme.


Det lykkedes heldigvis uden de store problemer. Selvom jeg ikke kender den skabende brodøse, så er det med lidt sommerfugle i maven hver gang et broderi skal implementeres i noget nyt.


For at bryde overgangen mellem broderiet og yderstoffet, var jeg i gemmerne. Her fandt jeg brokade guldbånd. 


Skulderremme er jeg også begyndt at købe i genbrug. Læderbælter er fortrinlige at bruge.


Nogen gange kan man være heldig som her. At finde et bælte med en fin læderblomst og et andet i flet. Begge udgør de skulderremmene på tasken.


Det fungere dog bedst når bælterne har nogenlunde samme bredde, så sammensyningen med lynlåsen i toppen bliver pæn.


Lynlåssnippen har fået et stykke stof på enden. En fin detalje som afslutning.


Foret er et gardin, der også er fundet i genbrug.


Det andet yderstof er sammen med lynlåsene det eneste der ikke er genbrug. Jeg er ikke god til at gå efter stof til et specifikt projekt. Til gengæld går det meget bedre, når jeg har sanserne åbne og tager det med hjem som "taler" til mig. Sådan var det også med dette møbelstof fra Stof & Stil.


Og sådan gik det til at et gammelt korsstingsbroderi fik nyt liv :o)

Godt Nytår derude bag skærmene.
Vi ses i 2021 med flere kreative indlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)