tirsdag den 26. maj 2020

Glimmer og quilt - Faster Badaster Skuldertaske no.2

For et par måneder siden var pigerne og jeg en tur i Stof & Stil, der skulle shoppes lidt forskelligt til fastelavnskostumerne. Imens vi går rundt derude forelsker Svesken sig hovedkuls i nioget "havefruestof - quiltet glimmer, med vatteret bagside. 


Med Sveskens bedende øjne og en drøm der hungre efter at blive til virkelighed, sagde jeg ja til at sy endnu en Faster Badaster skuldertaske. Hvor fedt er det lige, når ens mor kan sy en taske præcis som man drømmer om og man ovenikøbet selv kan få lov at vælge stof? Det kunne jeg ikke sige nej til.


Kort fortalt: God rummelig skuldertaske med lynlås lukning, foer, lommer indvendig og udvendig. Svesken bruger den blandt andet til turer på biblioteket. Her er bøgerne godt beskyttet, når tasken kan lukkes helt.


Forlomme, også med lynlås. Her har jeg sat en lille detalje i glideren.


Foret er ensfarvet fast bomuldsstof.


Yderstoffet var en anelse træls at sy i, fordi det gav sig på tværs af stoffet. Den vatterede bagside drillede også lidt, med fnuller der kravlede ned i symaskinens undertråd.


Til gengæld er sammensyningerne næste skjult i det her stof.


Alt materiale er købt i Stoff & Stil. Alt i alt må jeg bare konstatere, at når jeg bliver glad for et mønster, så er jeg så begejstret og kan næsten ikke få nok. Faster Badasters skuldertaske-mønster er lige til at gå til. Se den forrige taske jeg syede til niecen her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)