fredag den 3. november 2017

Barselsgave til fætteren.

For snart 10 måneder siden blev vi beriget med en lille lækker fætter. Han skulle selvfølgelig have hjemmelavet barselsgaver ;o)


Et par lækre Elsebeth Gynther hjelme til at lune om hans lille hoved. 


Jeg har, siden jeg stiftede bekendtskab med Elsebeth Gynther været særligt glad for hendes designs. Hjelmen er ingen undtagelse. Den sidder bare SÅ godt på hovedet, pasformen er perfekt.


Jeg har syet midterstykket af mindre stofstrimler der matcher. Sidestykker og foer er i babyfløjl. 


Kanterne er pænt lukket af med hjemmelavet skråbånd, som er lavet af samme stof som er brugt på midterstykket.


Opskriften på hjelmene er i denne bog. Bogen er genoptrykt og kan købes i de fleste boghandler.


Dét var længe siden, jeg havde haft gang i hjemmelavet barselsgaver, så det var svært at få holdt da jeg først var kommet igang ;o) Da jeg faldt over opskriften på en hæklet blæksprutte, kunne det kun gå for langsomt ;o) Opskriften kan findes her inde hos Josefine, der har bloggen "En Elefant". Her kan man også fine opskrifter på "Spruttepynt". Jeg valgte at Fætterens sprutte skulle have en kasket med skygge ;o)


Det er efterhånden mange år siden, jeg hæklede min første hagesmæk.


 Mønsteret har jeg selv lavet, det er her på bloggen, hvis nogen har lyst at gå igang. Find det her.


Jeg ved ikke hvor mange hagesmækker, jeg har hæklet gennem årene, men et par hundred skal det nok være blevet til. De er hovedsageligt blevet brugt som barselsgaver, men vores egne tøser har da også nogle stykker ;o)


Den sidste ting var et par hæklet suttekæder. Dér har jeg ligeledes selv lavet en opskrift, den finder I her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)