fredag den 12. december 2014

At udfylde felter med Zentangles.

Hvis man ikke synes, man har fantasi til at tegne Zentangles på et blankt stykke papir, kan man med fordel bruge teknikken med at udfylde felter. Resultatet er finurligt og så ser det avanceret ud ;o)


På billederne er jeg startet med at tegne kruseduller, jeg starter og slutter samme sted, så der ingen ender er på "grundmønsteret". Derefter fylder jeg "rummene" ud med mønstre. Det øverste billede har jeg tegnet hjertet først og derefter lavet kruseduller indover.


Her har jeg lavet felter til udfyldning ved at lave et centrum, derefter tegnet streger igennem centrum og derved er "lagkagestykkerne" opstået, som jeg har udfyldt med mønstre.


Jeg foretrækker at tegne mønstre i sort/hvid. Men eksperimentere ind imellem med farver, men jeg har endnu ikke fundet en god "opskrift" til farve- og mønstervalg.


Når jeg tegner mønstre finder jeg inspiration og teknikker mange steder, blandt andet her: Pinterest, Google billedsøgning og You Tube. Der findes også mange bøger med Zentangles og Doodles. Jeg har i dette indlæg vist en dansk bog med rigtig god instruktion for nybegyndere.


Der er uendeligt mange måder at udfylde på. Bogstaver er også én af dem :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)