fredag den 1. marts 2013

Et smart tip til opbevaring af bamser - Morfar Minder #7

Vi har fornyelig omrokeret på loftet så Godten og Svesken har fået værelse sammen :o) Det er ikke fordi jeg vil flashe en masse billeder derfra, men hyggemadrassen, hoppehjørnet, godnatsangskrogen skriger lidt på at komme frem i lyset :o) For min søde Morfar er med derinde på værelset :o)


Udover de mange puder jeg har syet til pigerne, så står der også min Morfars gamle sofapuder. Min Mormor var lige frem til sin død en kreativ kvinde ud i strik, syning, hækling og broderi. Puderne her er hendes kreationer. Den med bilen var selvfølgelig fast inventar i deres biler indtil min Morfar måtte opgive kørekortet. Det er så hyggeligt at sidde i de gamle puder sammen med pigerne og synge godnatsange. Min Morfar, deres oldefar er her stadig i form af de mange arvesager. Vi sender ham dagligt varme tanker, og Godten omtaler tingene som "Oldefars". Det varmer også mit hjerte, at han stadig er i hendes bevidsthed :o) Også når hun spørg mig, om vi ikke skal skovle ham op igen, når vi er på kirkegården :o))


De fede orange retrolamper der sidder på væggen over hyggemadrassen er min Morfar og Mormors gamle sengelamper ;o)


Og så til den smarte opbevaring af bamser :o) En stålwire beregnet til gardiner har vi hængt op under loftet, sat klemmerne på så bamserne kan klipses fast. De fylder ingenting når de hænger der, og samtidig skaber de noget hygge :o) Den røde mor-gris med spisende pattegrise forrest er fra jeg var barn ;o)

8 kommentarer:

  1. Så herlig at din morfar og mormor fortsatt er tilstede gjennom tingene sine, jeg har det på samme måten :-) Putene var veldig koselige og bamseopphenget var en super ide! God helg dere :-), Pam

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pam, også god weekend til dig :o)
      KH Anette

      Slet
  2. Hvor ser det bare hyggeligt ud.
    Og hvor er det dejligt med alle de minder :)

    Sikke en god ide med bamserne. For hold da op de fylder ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaak :o) Det er rigtig hyggeligt, og jeg begynder ligeså stille at vænne mig til min Morfar ikke længere rent fysisk er i blandt os. I stedet glædes over de mange arvesager der bringer gode minder frem :o)

      KH Anette.

      Slet
  3. God idé med bamserne! For tja, de kan da i den grad invadere sådan en børneseng!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en genial idé Tina, for ja de bamser kan altis bare være ret så irriterende ;o)

      God weekend
      Kh Anette

      Slet
  4. Ej hvor smart og en vildt god ide! Jeg er vild med puderne, de er så smukke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja super super smart, den idé måtte jeg også tyvstjæle fra et vennepar. Og så er den så god, så den er nødt til at blive delt i blogland ;o)

      Puderne er rigtig fine. Havde tænkt jeg skulle klippe i dem og sy dem i nogle ting, men det nænner jeg slet slet ikke. Det har jo taget flere timer end der kan tælles at brodere dem og 2 minutter at klippe dem i stykker. Nej, de får lov at bestå som de er, lige som jeg bedst kan li´ dem :o)

      God weekend
      KH Anette

      Slet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)