onsdag den 15. april 2020

Hæklet Blæksprutte, Kaninøre og Twist hue.

Jeg har altid sat en ære i at kreere hjemmelavede barselsgaver. De senere år er jeg godt nok faldet lidt af på den, i takt med jeg har fået børn og krea-tiden er blevet mindre. For et par år siden fik min søde veninde Trine en lille søn. Det er Trines skyld, at jeg begyndte at blogge. Selvom det er 5 år siden hun sagde farvel til blogland, eksistere hendes blog stadig og der er rigtig mange gode indlæg og fine billeder at lade sig inspirere af. Tag et kig over på "Søhesten" her

Da Trine og hendes kæreste havde fået deres 3. barn, var det et must for mig med en hjemmelavet barselsgave. Jeg hæklede blandt andet en blæksprutte. Opskriften finder I ovre hos Josefine, der har bloggen Enfant. Jeg har hæklet blæksprutterne flere gange, for mig fungere de bedst i bomuldsgarn 8/4 på nål 2,5 mm, så overfladen bliver så tæt og fast som mulig. Det vil nok veksle alt efter hvor stramt man hækler.


Jeg hæklede også en bidering med kaninøre. Jeg var en tur i kassen med bomuldrester og fandt denne 8/4 rest, hæklet på nål 3,0 mm. Træringen er en gardinring. Opskriften er fra Trolleungen, linket kommer her.

Jeg har før skrevet om glæden ved det hjemmelavede, som ofte leder snakken over på bestilling. Det  har jeg stort set aldrig gjort noget i. Det slukker ganske enkelt min glæde ved at lave tingene selv. Det kan for nogen lyde skørt, når det er muligt at få en lille skilling ud af det og undgå at drukne i hjemmelavede ting. Det jeg laver springer oftest ud af en idé der bare MÅ prøves af. Jeg har ikke et svulmende lager af færdige ting. Tvært imod, så har jeg næsten altid en modtager inden jeg begynder. Til gengæld er det en KÆMPE fornøjelse at lave gaver. Når jeg sidder med en kommende gave i hænderne, ligger jeg varme tanker i processen, dét elsker jeg. Glæden ved at give er stor 💖 


Det er ikke så tit, jeg hækler noget til mig selv. Efter at have hæklet Lutterløkker´s Twist Hue til en god veninde og vores 3 piger, så ville jeg også selv have én 😉 Huen er støvet blå med en smuk pels top.


Jeg kan desværre ikke huske hvor garnet kom fra. Jeg har hæklet huen i flere forskellige slags garn. Klik her for at se dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)