torsdag den 22. januar 2015

Nyt år - nye sofapuder - Morfar minder #11

Da jeg arvede teaktræsskænken efter min Morfar, fandt jeg i en af skufferne nogle dækkeservietter. De har været den direkte inspiration til farvevalget på min lækre nyistandsatte lænestol. Se den her.


Jeg har syet en sofapude ud af nogle af dækkeservietterne. For at skjule sammensyningen måtte jeg i gemmerne, hvor jeg fandt blomsterbåndet. Det passer perfekt.


Jeg har lavet bagsiden med overfald der holdes sammen af knapper og knaphuller. 


Der var stof i overskud fra ompolstringen af lænestolen. Nok til at der kunne blive en sofapude.

Den er ligesom den anden lavet med en overfaldslukning med knapper og knaphuller.


Knapperne til begge puder fandt jeg i min Mormors gamle syskrin, som jeg også har arvet. Det står som da hun brugte det. Hun døde i 1984. Knapperne er lavet af glas, så de er ret tunge. Men også SÅ fine og unikke.


Skrinet er i et enkelt design lavet i teaktræ. Når låget åbnes er æsken med rumindeling øverst. Den kan skubbes fra side til side. Underneden er der et okay stort rum. Jeg fandt blandt andet mønsteret på en klokkestreng som hun broderede til deres bryllup :o) Det er da lidt sjovt ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)