søndag den 24. oktober 2010

Forløsningen kom i dag :o)

Forløsningen kom i dag :o) Endelig kan jeg en anelse stolt vise de sidste par ugers tidsrøvere og årsagen til, at der har været stille som graven her på bloggen ;o)
I dag blev min søde lækre "niece" Johanne døbt. Hun er ikke min biologiske niece, men hun føles ligesådan og mere til. Johanne´s forældre havde spurgt os, om vi ville stå fadder. JAAAAA der var ikke noget vi hellere ville :o) Jeg er voldsomt stolt og meget beæret.

Derfor faldt det mig også som en selvfølge, at Johanne skulle have en hjemmelavet gave. Den kunne ikke blive for personlig. Den skulle passe til Johanne og ingen andre. Jeg fik idéen da jeg lavede dette tæppe til Morten Korch. Og stofferne var indlysende, de skulle være de samme som i Johannes fugleuro. Jeg har syet et P-tæppe af firkanter i 15x15cm størrelse, bagsiden er en god kvalitet rød fleece, syet sammen og kantet med rød bomuldsskråbånd.


I de seks midterste ensfarvede firkanter har jeg broderet med små kædesting navn, fødselsdag, vægt mm. Jeg har fundet en fin skrifttype i word, printet teksten ud i passende størrelse hvorefter jeg har tegnet det over på vandopløselig vlies, genial opfindelse forøvrigt, til dem der ikke kender det :o) Jepp, det har taget lang tid at lave, men hele umagen værd. Jeg har under projektet sendt mange mange tanker til Johanne.


En ordentlig røvfuld hæklede spisesmækker kunne hun da heller ikke leve uden ;o) Skulle der sidde nogle som får lyst at bruge en aften eller to på et overkommeligt hækleprojekt, så har jeg lagt opskriften ind her. Skulle I have mere mod på en enkelt aftens projekt, kunne et bud være en hæklet savlesmæk, den opskrift har jeg lagt her.

9 kommentarer:

  1. Hej Anette..

    Det er så flot.. og som du siger meget personligt... Hun må være lykkelig, altså moderen.. for Johanne siger nok ikke så meget til det flotte tæppe endnu.. Men det kommer..

    Flot arbejde..

    Hagesmækkerne skal jeg prøve af.. det er sikkert... kikker lige om jeg kan finde ud af det...

    Har i øvrigt en ged fra Rice,,, en af dem som du drømmer om... fik den af en sød kollega..
    Lone

    SvarSlet
  2. Hvor er det blevet flot;0) kan godt forstå det har taget lang tid med de fine sting du har siddet og broderet.
    Julie

    SvarSlet
  3. Det er en utrolig flot gave, som jeg er sikker på vil blive værdsat! Det har vist været et stort arbejde med de bogstaver, men wow for et resultat ;-)

    Mange hilsner
    Karina

    SvarSlet
  4. Sikke en fantastisk flot og personlig gave! Jeg kender jo kun arbejdsgangen alt for godt: Det er smadder-hyggeligt at lave gaven, men også en tidsrøver af format, ikke mindst fordi der er en deadline, som bare for alt i verden SKAL holdes. Og man ånder lettet op bagefter og ser sig om for at se, om Verden mon har stået stille mens man selv var væk... Tillykke med det flotte resultat og med at du har fri nu!
    -LisBeth.

    SvarSlet
  5. Hej Anette

    Hvor er det dog nogle flotte gaver!!Et super fint tæppe med mange anvendelser!
    Og sikke en stak spisesmække! Du er så effektiv, jeg bliver endnu engang forpustet over alt det du når:)

    Jeg har kigget på dine opskrifter til både spisesmække og savlesmække nogle gange efterhånden, og de er begge på min liste over projekter, som jeg gerne vil have ført ud i livet, uha den liste er bare så lang! Og hæklingen foregår i et ret lavt tempo:) I weekenden har min mor netop grint af, hvor lidt jeg når på en aften:) Men kommer jo nok når jeg bliver lidt mere rutineret!

    Har i det godt alle mand? Trives Asta stadig i dagplejen?

    Kh Rikke

    SvarSlet
  6. Sikke et flot og skønt personligt tæppe du har syet.
    Det må have bragt glæde.

    Yt.

    SvarSlet
  7. Lone: Hvor er du sød :o) Jeg er ret sikker på tæppet gjorde lykke. Længe leve de personlige gaver :o)
    Du er jo bestemt ikke bange for, at prøve nye ting, så mon ikke du `vupti´ får hæklet en smæk eller to ??? :o)
    Geden og Næsehornet er flyttet ind i Glaphuset, and I love them :o) De er lavet SÅ fint :o)

    Julie: Tak for ros, joh det har da taget nogle timer har det. Men hyggeligt jeg har broderet en masse gode tanker ind i hvert eneste sting til lækre Johanne :o)

    Karina: Stort, men umagen værd :o) Du kan garanteret godt give mig ret i, hvor federe end fedt det er, at give en gave man har lagt en masse gode timer i :o)

    Lisbeth: Ja du kan virkelig snakke med om personlige gaver :o) Dog vil jeg gætte på, at dit smukke smukke tæppe har taget noget længere tid end mit sytæppe her. Jeg plejer faktisk, at være ret god til at lave tingene færdig i sidste øjeblik, men netop dette tæppe var færdigt hele 4 dage før deadline. Utroligt :o)) Mon det er ny stil for mig !!! :o) Man har vel lov at håbe ;o)

    Miri: Tak søde Miri :o)

    Rikke: Du er så sød Rikke :o) Jeg tænker også, at Johanne tar på skovtur med tæppet, og så må det jo være mor-Trines opgave, at se om vaskemaskinen kan klare sådan en tjans :o)))
    Jeg nyder at have hverdagsfri i ny og næ, og disse dage bidrager godt til dates mellem min symaskine og mig :o) Og hækleriet er jo bare aftenhygge i sofaen. Kan VIRKELIG ikke holde mine hænder i ro..... Der er ski lidt bedstemor and over mig :o)))
    Øvelse gør mester, det gælder også hækling. Vi må jo overveje, at mødes på en hemmelig bænk et hemmeligt sted i østjylland en dag hvor vejret er lidt varmere end nu. Så skal vi hækle smækker skal vi ;o)
    Vi har det alle godt. Eller dvs. den sidste uges tid har Asta haft urolige nætter, feber og nu tynd mave. Vi har diagnosticeret det som udvidelse af tandsættet. Krydser fingre inderligt for, at det ikke blir så slemt som sidst :o/ I dpl. går det fantastisk. Hun eeeelsker sit nye "arbejde" dpl.moderen kan vi ikke andet end holde af og de 3 andre kammersjukker er jævnalderene så det er lige i øjet :o)
    Håber alt vel hos jer ??? Mon den lille Esbjerg-fan er blevet civiliseret påklædt igen ??? Varme knus til dig :o)

    Kludemutter: Tak for ros´en, det er altid fedt at høre at andre også synes om det man får lavet :o)

    SvarSlet
  8. Hej igen Anette
    Ja sådan en hverdagsfri i ny og næ kunne jeg også virkelig godt bruge! Har faktisk tænkt på, at jeg snart vil tage en feriefridag i krea'ens tegn:)
    Ja det kan da godt være at vi skal overveje et lille forårs-hækle-smække-kursus på en hemmelig bænk på en dejlig lille solfuld plet i det østjyske:)

    Håber det går bedre med Asta om natten, det kunne da godt lyde som tænder der driller igen.
    Og det lyder da som et utrolig dejligt sted Asta er i dagpleje:)
    Frida er kommet ud i fan-outfittet og hoppet i mosters hjemmestrik i stedet:) Her går det fint, frida er glad for vuggestuen, jeg syns dog i den grad at vuggestuen er hårdt ramt af nedskæringerne, og det kan mærkes i hverdagen som til tider virker noget kaotisk i institutionen. Men det er jo desværre et generelt problem i hele landet.
    Kram fra Rikke

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)