lørdag den 31. oktober 2009

Fra mor til datter.

Legetæppe her har jeg lavet til Asta i dåbsgave.
Jeg syede det, inden hun blev født. Vi vidste ikke hendes køn, så stoffet er valgt ud fra, at skulle være til begge køn.
Der er 2 lag pladevat mellem, jeg har lavet en form for quilt ved at lave syninger mellem firkanterne. Kanten er lavet af kantbånd af samme stof som firkanterne, jeg har syet sammen. Ude i kanterne har jeg broderet navn, fødselsdag og klokkeslæt, højde & vægt, dåbssted & dato. Jeg har gjort det ved at bruge vandopløslig vlies. Jeg ledte efter et billede af et flag, en vægt, et målebånd og et dåbsritual, som kunne være udfor hver tekst. Jeg fandt en fin skrift type i word, skrev teksten og printede ud. Derefter tegnede det over på vandopløslig vlies, og riede det fast, hvor der skulle broderes. Så var det bare at gå igang med kædestingene :o)
Jeg er blevet rigtig glad for resultatet, det er Asta vidst også, hun nyder i hvert fald, at ligge og "lege" på det :o)


1 kommentar:

  1. Uha, det er flot. Og sikke et arbejde. Du må være godt tilfreds, gætter jeg.

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)