søndag den 22. oktober 2017

Hama Halloween

Jeg har før hen haft det liiiiidt anstrengt med Halloween. Er det nu endnu et amerikansk stunt, der gør sit indtog og udfordre vores egne danske traditioner??? Jeg ved det ikke, men jeg har nok i bund og grund aldrig rigtig helt forstået konceptet. Så fik jeg børn som hvert år i oktober hjembringer alverdens Halloween pynt. 

Èn af traditionerne som flere og flere tager til sig er de flotte udhulede græskarlygter med utallige flotte udtryk. Dér er vi ikke nået til endnu, men i år har vi dog taget græskar og andet sjovt Halloween pynt ind i Glaphuset i Hama form.


Svesken og Godten var med i en workshop på vores lokale bibliotek hvor BiblioteKaren delte ud af sine flotte og sjove Hama-mønstre. Og SÅ skal jeg da lige love for afkommet var grebet, i sådan en grad at Hama lageret gik tom og måtte fyldes op ;o)




Fine græskar der lyser op når de sættes i vinduerne og solens stråler rammer dem. De er blevet til, helt uden svineri og dårlige nerver over børn der håndtere skarpe knive.



Se de mange fine græskar mønstre her på Karens blog.


Det er ikke kun græskar, Karen har mønstre på. Hun har også mønstre på edderkopper, som kan sættes sjove steder rundt i huset. Køkkenuret er et Junghans fundet på en loppetur, det har før boet i et stort produktionskøkken.


Se Karens edderkoppe mønstre her.




Når vi bliver grebet af noget her i Glaphuset, så har vi svært ved at få holdt igen ;o) Så både flagermus og spøgelser er det også blevet til. Alle sammen Karens mønstre.


Morten Korch klarede et par timer med perlerne. Her var kreativiteten også stor :o) Se bare hans flotte sherif lavet frit ud af egen fantasi ;o)


Da det blev aften, og tøserne var kravlet under dynerne, måtte jeg også lige lege lidt med perler ;o) Det blev til denne fine musvit lavet efter dette billede på Pinterest.


Musvitten sidder på en lækker væglampe fra Agrigato.

Happy Halloween til alle jer der læser med ;o) I år er vi SÅ klar :o))


Jeg glemte forresten lige at vise jer én af de mest brugbare gaver Svesken har haft med hjem fra børnehaven ;o) En PYT-KNAP :o)) Ærlig talt så er det ikke alle frembringelser der er lige brugbare, men dén her folkens, den er på top tre :o))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)