lørdag den 6. december 2014

Mød Vivi og Wilma.

Jeg plejer at være ret standhaftig med, at gaverne til Svesken og Godtens adventskalender er hjemmelavet. Men i år har jeg måtte revidere min opfattelse, da tiden til kreativiteter ikke er det, der har været mest af.

Jeg har hæklet Asli´s skønne flodheste. Asli har bloggen Frøkenen og Baronen. Oprindeligt er det en hun og en han der hedder Vivi og Vincent. Jeg har lavet lidt om på farvevalget, da jeg vil hækle dem i pigernes farver.


Jeg er godt og grundig kureret for at hækle dyr, dukker osv. Jeg synes det er noget værre "puller-værk", men jeg kunne simpelthen ikke stå for de her. De har et fantastisk dejligt udtryk :o)


Vivi er hæklet i Godtens farver. Rød, orange og pink. Begge flodheste er hæklet i Cotton 8 fra hjertegarn på nål nr. 2. Det gør, at de er meget faste i hæklingen. Så når de udstoppes begynder fyldet ikke at kravle ud mellem hullerne, for dem er der ganske enkelt ingen af.


Jeg sætter altid "Glaphuset" mærkat på de ting jeg laver. Men denne lille mærkat med "Hæklet af min mor" synes jeg var så sød, at den også måtte på.


Wilma er hæklet i Sveskens farver. Grøn, gul og lilla. Flodhestene er udstoppet med fiberfyld, og de er hårdt stoppet ud. Min erfaring er, at fyldet med tiden falder sammen, derfor kan man med fordel stoppe dem godt ud så de holder faconen og kan tåle at blive leget med.


I opskriften er øjnene klippet ud af filt og limet på. Men jeg synes det passede bedre med hæklede øjne, der efterfølgende er syet på. Jeg har lavet en enkelt hvid stikning i hver pupil for at give mere liv i øjnene.


De har begge en lille hæklet blomst ved ørene. Jeg har købt opskrift og garn som kits ved Fox og Jane. Det er én frit for at blande farverne, det vil sige man kan købe kits lige i de farver man ønsker sig.


Asli har fornyelig lavet 2 nye dyr, "De dansende krokodiller - Kirsten og Karsten". Selvom jeg synes monteringsarbejdet er et helved, så vil jeg nu ikke afvise, at jeg en dag bliver nødt til at hækle krokodillerne også ;o) Se dem Kirsten her og Karsten her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)