onsdag den 12. december 2012

Morfar Minder #4 - En ny og en gammel samling

Jeg har arvet de skønneste farverige bøjler, men vil rigtig gerne have flere, så nu starter jeg en ny samling. Så kære familie og venner, har I nogle "flet-bøjler" liggende i overvejer at skille jer af med, så tænk gerne på mig inden de ryger lodret :o)


Her er min gamle samling. Takket være min Morfar er samlingen efterhånden ganske stor. Han var nemlig så sød at hjælpe mig og samlingen voksede med hast. Nu er Morfars Madam Blå også blevet en del af min samling. Vores køkken minder efterhånden mere og mere om et museumskøkken, dog er det gamle emalje ofte i brug og virker fortræffeligt :o)


Fortid mødte nutid. Denne KÆMPE store 20 ltr´s emaljegryde virke sjovt nok på induktion, så forleden gav vi os i kast med at koge en ordentlig baljefuld suppe. Gryden har jernbund og vejer i sig selv ganske pænt. Den har været brugt til kogetøjet  ;o) Sjovt at tænke på. Heldigvis er vi de lykkelige ejere af en vaskemaskine, så vi nøjes med at koge suppe i den :o) Med den som en del af samlingen, er jeg blevet enig med Morten Korch om at samlingen vidst er ved at være komplet ;o)

2 kommentarer:

  1. Uha jeg er også lidt af en samler, det er sjovt at samle og ofte bringer det minder frem. søde bjøler du har fået fingerne i. jeg har lidt tilsalg på min blogshop. Ha en dejlig dag klem

    SvarSlet
  2. Ja det er noget gribende noget sådan noget samleri :o)
    Tak for tip om blogshop :o)
    God dag til dig også :o)

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)