fredag den 30. oktober 2009

Natlig hækling gør mester

Jeg har arbejdet som nattevagt gennem 3½ år. Da bestemte jeg mig for, at ville lære at hækle, så jeg havde noget til mine hænder når timerne hen på natten blev lange.
Med Politikkens hæklebog og et utal af nøgler bomuldsgarn i tasken gik jeg igang med Oldermor firkanter. Jeg hæklede og hæklede. Pludselig havde jeg en masse firkanter, nåh ja, så kunne de da sættes sammen til et tæppe.
Det er bare ikke så fantastisk et tæppe, for bomuldsgarn er jo ikke varmt og hullerne i tæppet "blæser" det igennem :o) Det blir mest brugt som sommertæppe, når vi synes, vi skal have lidt over kroppen, når sofaen blir motioneret.

1 kommentar:

  1. Hvis det ikke kan varme, så kan det da i det mindste pynte, det er super fint :)

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)