lørdag den 26. april 2014

Glaplyst, dét toptunede legehus 2 år efter.

For godt 2½ år siden lavede Morten Korch og jeg legehuset "Glaplyst" til Godten i 2 års fødselsdagsgave. Se indlægget fra dengang her.


Forleden var Godten og jeg ved at gøre forårsrent deroppe i det lille hus. Alt blev båret ud og sammen hyggede vi os med at rydde op, feje, pudse vinduer alt imens Godten selvfølgelig havde skruet helt op for musikken i radioen ;o)


Jeg bliver tit spurgt af folk med et smil på læben, om der bliver bagt sandkager og holdt the selskaber derinde. Og ja det gør der, I stor stil. Der slæbes i spandevis af sand ind i huset, og der bliver kokkereret til den store guldmedalje. Og nej, huset er ikke smurt ind i mudder indenfor. Det ligner sig selv derinde, dog har solen været hård ved tekstilerne, men det er også dét ;o)


Vil I et smut med indenfor ??? 















Det super lækre sandhul lige udenfor bliver brugt I stor stil, det er ikke små mængder sand der flyttes med ;o)


Alt i Den Dovne Have står på spring, og haven slår endnu engang alle rekorder i lækkerhed. Dén haveplan vi brugte en mindre formue på at få lavet, viser hvert år sit værd hvert eneste sommerhalvår i takt med det hele gror til.


Vi er netop gået igang med næste step som går ud på at omdanne baghaven fra slagmark til skøn plet med aftensol og et fint staudebed med jasmin, høstanemoner og storkenæb.

3 kommentarer:

  1. Det er stadig det smukkeste legehus jeg har set :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Randi for de søde ord :o) Vi er simpelthen også SÅ glade for det små som store ;o)

      Slet
  2. Det er simpelthen det fineste af det fineste legehus jeg længe har set! SÅ gennemført og hvor ville jeg ønske, at jeg kunne lave sådan et til mine unger - det ville være guld :D

    SvarSlet

Det er altid dejligt at få en kommentar med på vejen :o)