søndag den 19. september 2010

Søde, hvem er det til ???

Morten Korch: "Hold da op Søde, sikke et flot tæppe". "Hvem har du lavet det til ???"
Mig: "Det ved jeg ikke, kan du li´det ???"
Morten Korch: "Det er jo en farvepalet uden lige, og med fleece bagpå er det også varmt"
Mig: "Søde, så er tæppet dit, min skat" :)
Morten Korch: "Arj tak, hvor er du sød"


Cirka sådan udspillede foræringen af P-tæppet her :) At Morten Korch spurgte hvem der skulle have det, er nok et meget godt billede af hvor mange af mine ting der blir foræret væk. Jeg elsker at lave krea-ting, tænke på modtageren og sende en masse gode tanker ned i materialerne når jeg sidder og ligger energi og idéer deri. Så det var vidst på tide at glæde husbonden min, der ofte slutter sin arb. dag af med, at ligge og koble af på sofaen, nu med sit eget P-tæppe.
Da jeg syede betrækket til "trækvognstransformationen" gik jeg i selvsving med at skære firkanter. Nu var jeg jo igang, så det blev det 250 firkanter i målene 8x8 cm. Dem har jeg syet til tæppet her.


Firkanterne er syet sammen med fleecen. Til sidst er tæppet kantet med sort skråbånd. Joh joh, så er aftenens afslapning reddet :o)

torsdag den 16. september 2010

Hæklehus til bla. mine Clovere


I tirsdags lavede jeg dette indlæg om mine nyindkøbte Clover hæklenåle. Indtil i dag har min efterhånden store samling af hæklenåle boet i et krus, men nu blev pladsen for trang. Endvidere har jeg til tider ikke kunnet finde mine hæklenåle, fordi de har været strandet i et projekt et eller andet sted. Nu skulle det være slut skulle det. Jeg er et systematisk rodehoved, så der måtte et system til :)


Stærkt inspireret af Sarah der har bloggen "Dandylion" har jeg udviklet et hæklehus. Jeg har syet det af bla. rester af firkanter fra mit trækvognstranformationsprojekt. Så er det foret og hvert "rum" er syet i forskellige stoffer.


Jeg eeeeelsker mit hæklehus. Synes det er SÅ praktisk at have system i rodet. Der er også blevet plads til lineal, saks og stoppenåle. Systemeriet greb dog lidt om sig, for alle mine runde hæklenåle er blevet dymoniseret med str. nr. så de er lige til at gå til. HERLIGT :)

tirsdag den 14. september 2010

Mums super billige Clover hæklenåle til mig :o)

I fredags havde posten en lækker pakke med til mig. Min søde blogfælle Mette der har bloggen "Bettekun" har også en webshop. Hun er netop begyndt at forhandle de ergonomiske Clover hæklenåle, til langt under hvad de kan købes til andre steder. Det var som vand på min last af en udstyrsnarkoman-mølle. Jeg slog til, og kunne selvfølgelig heller ikke nøjes med en enkelt eller to. Fragten var jo den samme, så jeg købte de nåle jeg bruger mest. Jeg har været igang med at hækle en hagesmæk, og jeg må sige de ligger ski godt i hånden. For mig betyder det, at jeg ikke spænder så meget i hånden, som ved de runde hæklenåle. Jeg melder mig også i en skare af anbefalere af Clover hæklenålene.
Og til Mette, selvtak for en god handel, den gik vel nok hurtig :)

torsdag den 9. september 2010

Kønsskifteoperation til en stork.....

For 3½ år siden kom Georg til verden i forbindelse med vores ynglingsnabo blev født. Georg stod dengang ude i indkørslen ved ynglingsnaboen hjem, for ingen skulle da være i tvivl om at her var kommet en lille ny :o) Han er 150 cm høj, savet ud i krydsfiner af Morten Korch, og malet af mig.

Ser I, nu skulle ynglingsnaboen være storebror til en lækkerbisken af en lillesøster Johanne der kom til verden sidste mandag. Nå for Søren. Vi måtte igang med at etablere en mindre operationstue for, at kunne lave en større kønsskifteoperation. Desværre fik Goerg kolde storkefutter, han turde ski ikke. Istedet agere han nu trans og har taget navneændrig til Georgine. Nu står Georgine igen i indkørslen, for nu er Johanne kommet til :o)

mandag den 6. september 2010

Scherning får SMÆK

Jeg er ude i virkelighedens verden, men det går faktisk helt godt. Jeg er ikke så træt, som jeg troede jeg ville være. Hverdagen herhjemme hænger fint sammen. Som noget nyt forsøger vi at praktisere en ugentlig madplan. Handler ind én gang, tar højde for lange arbejdsdage og aftener hvor en af os ikke er hjemme. Det er smart :)

Nå tilbage til Scherning der får SMÆK :)

Godten kunne liiiige bruge nogle flere spisesmækker. Jeg har lavet dem tidl. Den her gang faldt jeg over dette fede print af Susanne Scherning. Jeg eeeeeelsker hendes prints, motiverne, farver, de går rent ind hos mig. Hendes akrylduge er VOLDSOMT geniale til hagesmækker. De er bløde, lækre og holder sig pæne vask efter vask efter .... Jeg har igen undladt at lave en lomme. Jeg synes altid de der lommer blir SÅ ulækre. Så vil jeg hellere bruge disse lommeløse smækker og så vaske lidt mere. Jeg har syet bomuldsstof på bagsiden, da de er gummibelagt, skråbånd på og vupti :) Et hurtigt "startet på job igen" projekt ;)

tirsdag den 31. august 2010

Johanne gaver og en uundværlig dampstation

Igår kom min "niece" Johanne til verden. Udover søsterkjolerne har jeg lavet lidt forskellige til hende. Hun skal i hvert fald ikke snydes for en ef mine fugleuroer. Jeg har valgt 6 varme pigefarver, som jeg tror er lige i øjet :)


En EG-solhat, et par suttekæder og en lækker Image rangle. Patchworkbolden er til Johannes storebror, er sikker på at han, ynglingsnaboen, vil spille bold med lillesøster Johanne når hun blir lidt større :)


Jeg er ind imellem blevet spurgt om hvordan jeg undgår at mine hæklede suttekæder "drejer".
Her er svaret: En dampstation.

Den er efterhånden blevet et MEGET kært arbejde i min Saloon (Sy/Hobbyrum) Jeg presser dem simpelthen hårde end hårdt, så holder de deres facon. Tror desværre ikke et almindeligt dampstrygejern er helt nok, men prøv ad for fuld skrald :)

mandag den 30. august 2010

Søsterkjoler :o)


I disse timer er jeg ved at blive Tante A igen. Min elskede veninde Trine, er ved at føde Johanne, som er SÅ længe ventet af os alle sammen. Hun er ikke min biologiske niece, men jeg betragter hende som sådan, for hendes mor og jeg er som søstre. Så hvad er mere oplagt end, at vores søde godte skal give søde Johanne en søsterkjole i "velkommen til verden" gave :o) Jeg har syet 2 ens kjoler, en til dem hver i henholdsvis str 56 og 80. Det er altså lidt hyggeligt :o)


De lukkes begge i ryggen med usynlige lynlåse. Jeg ELSKER usynlige lynlåse, de er det rene trylleri, og så er de SÅ nemme at sy i :o)

søndag den 22. august 2010

Forsinket fødselsdagskjole til godten

Det er færdiggørelsernes tid her i huset, I ved jo hvorfor :o)
Ikke så meget at skrive andet end: Jeg har ikke prøvet, at lave syet elastikrynk før, synes ikke det var verdens nemmeste opgave, men færdig blev det da.
Håber Blogland har haft en skøn weekend ???

torsdag den 19. august 2010

P-amme taburet :o)

Her i Glaphuset står den på afsluttelse af diverse projekter inden job start. Her er et af dem: Patchwork amme taburet :o) Da jeg ammede Asta sad jeg ofte med fødderne helt oppe på tæerne, så kom Morten Korch med 2 træklodser at have dem op på. Joh joh, de var et hit, men ikke særlig kønne. Forleden fandt jeg til et bagagerumsmarked, denne lille taburet til 5 kr. Med en transformation, kunne den nok blive fin.


Med 149 stk. 6-kanter har jeg i hånden syet et betræk til den. Hmm, vil godt indrømme jeg flere gange undervejs har ønsket jeg havde lavet lidt større 6-kanter, så det var gået lidt hurtigere ;o) Nogle af dem er nemlig blevet skjult i hjørnerne, og andre er kun ombuk. Herover er det færdige betræk med en str 39 slippers :o)

Der er ikke noget system i hvordan de er syet sammen, jeg har bare lavet en række af gangen. Lagt dem op som jeg synes det passede. Benene, eller hvad man kalder de små dutter den står på, har fået en omgang nøddefarvet lak, så de passer sammen med de her møbler i vores stue. Jeg synes den farvede lak er tosset smart. Så kan selv møbler, der ikke ellers passer sammen, snart matche hinanden. Det er da smart. Lakken findes i alle mulige forskellige "træsorter".
For engang skyld har jeg husket at tage et før billede, så jeg kan lave de højt elskede før og efter billeder :o)
Forsat dejlig dag derude i blogland.
Anette

lørdag den 14. august 2010

Transformation: Fra kedelig Harald Nyborg vogn til Top tunet Glaphus vogn :o)

I lørdags fyldte vores elskede godte sit første år. Halløj det var store sager ;o) Og helt vild vildt. Vi tænkte tilbage på hende fødsel, som gik pænt hurtig. Fra vi kom ind til vi 50 min senere var forvandlet til forældre. Jeg fik konstateret Hellp-syndrom, så et akut kejsersnit blev min og Asta´s redning. Jeg har egentlig summet over at ville lave et indlæg om tiden op til Asta´s fødsel, fødslen og de efterfølgende dage. Meeeen det er blevet ved tanken indtil videre. Hvem ved :o) Tilbage til vognen:

Asta fik udover en sansegynge, en "Bollerwagen" som der stod på kassen, af os. 299 bobs i Harald Nyborg, det var da billigt :o) Der var bare lige et problem. Den var da kedeligere end kedelig at se på. Mutti måtte gøre noget..... Jeg printede "Glaphuset" ud så det passede i længden til siderne, kalkerede det over, og holdte så tungen lige i munden, da jeg med en lille pensel malede det op. Derefter fik alt træværket 4 x gulvlak. Imens det tørrede hæklede jeg en lille blomst til "rattet" :o)

Det er jo ingen hemmelighed, at jeg er meget fascineret af hende her. Og når jeg er grebet, så griber det som regel om sig :o) Trækstangen måtte da også have tøj på sin nøgne krop :o) Alt mit bomuldsgarn blev hældt ud på gulvet. Sorteret efter matchende nuancer, en masse fastmasker, og vupti så var der kluns til stangen :o)

Street Art´en var ikke nok. Jeg fandt en gammel madras jeg skar et stykke som passede til bunden. Et patchworkbetræk dog syet på maskine, så hjalp det efterhånden på det :o) Mutti har tænkt på det hele, for med en lynlås kan betrækket tages af og smides i vores bedste ven, vaskemaskinen :o) Det bedste af det hele er, at Asta eeeeeelsker sin Bollerwagen :o) Hun blir en anelse knotten, når vores arme føles længere end storebæltsbroen, og vi meddeler at det var turen for i dag. Så er det da værd at gå lidt transformationsamok ;o)

Til sidst får I lige et stemningsbillede fra fødselsdagen :o)

fredag den 13. august 2010

10 ting om mig og en gammel Fiat 127 :o)

Jeg er blevet tagget i en blog leg af Karina der har bloggen "Viggehønens tankeblok" Jeg skal skrive 10 ting om mig selv og smide et billede af qvinden bag Glaphuset, værsgo:


Jeg har en fornemmelse af, at legen har været vidt omkring, men jeg tager chancen og sender den videre til 6 skønne bloggere, måske I vil lege med?

Anders´ tanker og uforbeholdne meninger.

Bettekun.

Filtefut.

Hjemme hos Clemme.

Pifpafpuf.

Prikke.

God weekend derude.
Anette

onsdag den 4. august 2010

EG til Sirius og lækre tapeter

Mandag morgen kom Sirius, hvor nye lille nabo til verden. Igår gav vi den gas som dinner transportable, vi leverede en stor lækker gang aftensmad til den lille familie der nu tæller 5. Sirius´ mor er med på noderne, elsker retro, gammel ragelse, men også nye lækre sager :o) Så jeg har syet sættet her til ham, og det faldt da i pænt god jord :o) Det er mig simpelthen en KÆMPE stor fornøjelse at kreere barselsgaverne selv.



Og SÅ havde posten nogle lækre tapeter med til mig i dag herfra. Det er Trine der har bloggen: "Hjemme hos Clemme", der på et tidspunkt linkede til tapetshoppen hvor man kan købe tapeter i small sizes. Det er da smart :o) Jeg skal bruge de fine tapeter til det her stoleprojekt. Er der nogen af jer bloggere der har erfaring med tapesering af møbler, hvordan griber man det bedst an ??? Jeg vil male stolene og tapesere sæde og ryglæn.

tirsdag den 3. august 2010

Street Art til fætterhøjben af en havelåge.

Tjaa, hvad skal jeg sige. En arvet havelåge med lange "ben" som godten har fået med i dagpleje. Igår var dagen, hvor hun skulle møde den store verden uden for Glapmosen. Og ved I hvad ??? Hun har fået verdens bedste dagplejemor :o) Og Mutti her er SÅ lettet og glad over hvor godt datteren har klaret det. I dag har hun været der alene i et par timer uden problemer overhovedet. FANTASTISK. Den, der indtil nu har haft de største problemer er vidst mig :o/ Jeg tror, jeg har det, ligesom Lille Per ville have det uden sin trofaste føljesvend, Bodil. Jeg føler mig ikke revet midt over, men savner og mangler min "lille" datter tæt på, ja lige ved siden af. Den virkelig verden venter derude, på at vi begge kommer og indtager den med store smil og godt humør. Så det forsøger jeg selvfølgelig at praktisere, det går bedre end jeg havde turdet håbe :o)


Nå tilbage til havelågen. Jeg ved godt det lyder åndsvagt, men I kære kreabloggere forstår mig måske lidt ??? Ud over EG-dagplejetasken, MÅTTE jeg bare lave et eller andet til den her 90´er sag, så Asta kunne se at her havde mutti også været ind over, så hun trygt kan tage sin middagslure i den. Den taler vidst for sig selv :o) Lidt hæklet Street Art kraftigt inspireret af hende her.

lørdag den 31. juli 2010

Lidt guf til Emil af Skovgaard

12 juni kom lækre lækre Emil til verden. Emils mor, min dejlige veninde Camilla, har jeg altid tænkt som en "slyngemor" . Så jeg søgte lidt på nettet og fandt stedet her, med syvejledning og en shop hvor man kan købe ringene jeg har brugt, samt en vejledning i hvordan man bruger slyngen i takt med barnet vokser. Jeg har syet den i grønt stof, med den bagtanke, at det var lidt neutralt ;o)


Emil har også fået et par savlesmækker og en suttekæde. En veninde har fundet stedet her, hvor man kan købe silicone ringe der kan sættes i, hvis barnet bruger en sut, der ikke har en hank. Det er smart ;o)

Jeg er i disse dage SÅ "fantastisk" heldig at ligge krop til en sej omgang lungebetændelse, der indtil nu har krævet 2 lægebesøg, uden at den er smuttet sin vej :o( Det er pænt TRÆLS, for at sige det på godt jydsk. For Asta skal starte i dpl. på mandag og der skulle mutti jo gerne være frisk.....
God weekend i blogland.

fredag den 23. juli 2010

EG-solhat til godten og .......

Jeg fik lige syet et par Elsebeth Gynther vendbare solhatte til Asta igår. Den øverste er modellen fra bogen, en rigtig Yvonne-sag :o) Men der er ingen tvivl om, at solen får lov at blive ude, for skyggen er god stor. Endnu engang vil jeg rose EG´s mønstre, solhatten passer perfekt.


Den lyserøde her har jeg ændret lidt på faconen. Ikke at det har indvirkning på størrelsen, men den er lige i det lille. Det gør nu ikke spor, for jeg ved godt hvem der kan bruge den :o)

torsdag den 22. juli 2010

Når blogfæller mødes.

Joh joh Bjørn Wiinblads platter er flyttet ind i Glaphuset. Jeg er vokset op med Bjørn Wiinblad, mine forældre har de samme hængende i røde. Der er minder i de platter. Jeg synes specielt Februars "Maskerade" er SÅ fin, med de karakteristiske streger og detaljer.

Nå tilbage til overskriften :o) Platterne kommer nemlig herfra. Søde Lone solgte dem for sin søster, jeg slog til. Så i dag mødtes Lone og jeg. Det er første gang jeg er mødtes med en kreativ kvinde fra blogland, som jeg ikke har kendt i forvejen. Jeg havde helt sommerfugle i maven, da godten og jeg ventede på at Lone kom. Pludselig var hun der. Mødet var som om vi havde kendt hinanden længe. Lone er nøjagtig som det indtryk jeg havde af hende gennem blogland. Skøn smilende og glad qvinde, som jeg håber at møde igen :o)

onsdag den 21. juli 2010

Det startede med en garderobe og så greb det om sig :o)

Jeg er kommet i besiddelse af en gammel gammel svend. En kasseret børnehavegarderobe, fra min fasters børnehave. De skulle have nye garderober, de gamle skulle på lodsen, så tænkte hun på mig :o) Skøn Faster ik ??? Nå, men nu gælder det istandsættelse :o) Jeg har tænkt de skal hænge i vores baggang, så Asta´s overtøj har en plads. Indtil videre er tankerne om det færdige resultat: postkasse, tavlelak, vejskilt, ildslukker og House Doctor. Så må vi se hvor meget af det der holder stik ;o)


En idé kommer sjældent alene ;o) Asta skal da have nogle små møbler, bord og stole. Jeg synes de gamle institutionsmøbler fra Hukit, som I ser herover er super fine. Fra ny af kan de købes her. Men I vil også se, at med et ønske om 4 stole er det en mindre formue. Jeg var en tur forbi Qxl, Den blå avis og Gul og gratis. Alle steder måtte jeg konstatere, at uanset hvor ringe stand Hukit stolene var i, kostede de minimum 700kr :o(


I min søgen hos gul og gratis fandt jeg disse fine røde stole. En børnehave solgte ud, 50kr stk. Wauw :o) De er ligeså gamle som mig, 30 år :o) Men ikke desto mindre virker de ligeså solide som var de nye. Med godten og min far i bilen tog vi på tur og vendte hjem 200kr fattigere, men 4 stole rigere :o) Jeg vil pudse dem ned og male dem, men idéer til sjovt børnestolsgejl modtages voldsomt gerne :o)

tirsdag den 20. juli 2010

At føle sig heldig

Ih jeg føler mig heldig :o) Egentlig var det godten, der burde føle sig heldig, for hun har fået denne hjemmestrikkede bluse af sin mormor :o) Masser af farver, passer til det meste, den er fin :o)


Strik har aldrig sådan rigtig bidt sig fast på mig. Men hvor føler jeg mig dog heldig over, at vi har "strikkere" i vores familie, som kan det der med to pinde og en masse masker. Altså hvor er Asta heldig, hun ligger krop til flere af familiens kreationer. Specielt hendes mor sætter uendelig stor pris på det hjemmelavede, som har ligget mange timer i hænderne, for at glæde og lune Asta :o)

lørdag den 17. juli 2010

Så vender bamse kajaken

Her ser I intet mindre end en kajaksele. Ikke til kajaken, men til barnevognen ;o) Det var egentlig noget af et projekt at sy den. For jeg har tegnet den af fra min barndomskajaksele, som min mormor for 30 år siden tegnede af efter en originalsele. Jeg sendte hende mange varme tanker, da jeg sad med mønsterpapir og jeg skal komme efter dig.

Jeg har syet den i noget stof jeg havde liggende, aflagt stof fra TripTrap der nok har været tænkt til havehynder. Jeg siger jer, det er en kraftig sag, perfekt til formålet. Mønsteret er sådan, at der er ekstra stof i rykken så barnet både kan sidde op og ligge ned. Lynlåsen er syet i, så den skal lynes oppe fra og ned, i bunden har jeg sat en trykknap, så skulle der være taget de nødvendige forholdsregler for den lille godte udbryder :o)


Den gamle sele var lavet med bindebånd til at fæstne med i barnevognsbunden, men der var tydelige "ar" i form af lapper og en symaskine der gang på gang har repareret fordi udbryderen vandt. Derfor har jeg sat små kroge i 6 steder og selvfølgelig syet godt fast :o)
Pt. holder kajakselen sommerferie, for her i varmen er den for varm for godten at sove i. Jeg synes den er genial på den måde at hun nærmest ligger inde i en pose, og derved ikke blir kold på kroppen og benene. Den holder gør den :o)
Nåh ja, så er det jo min første bamse der sidder model :o) Han er kommet frem af sit skjul, efter godten er kommet til verden :o)

onsdag den 14. juli 2010

Dronning And, nu med snor.

Dronning And har et voldsomt ophøjet job hos mig..... Hun passer på mine nøgler ;o) Hun er "datter" af Lisbeth Dahl og jeg rendte over hende her.


Nu har hun fået en snor efter sig, så er det nemlig væsentlig lettere at finde nøglerne i en dametaske ;o) Stofferne jeg har syet snoren i, er jeg helt skudt i, synes det er sådan nogle fede prints. De kan købes her hos mit nye fund af et slaraffenland :o)

mandag den 12. juli 2010

Godten gav den gas.

Vi er netop vendt hjem fra alletiders ferie i mine forældres sommerhus ved Ebeltoft. Nøøøj hvor var det skønt. Vores første rigtige ferie som familie. Vi har nydt det, Asta-godten har nydt det, ja i det hele taget har vi slappet af og taget dagene som de er kommet til os.
Vi er så heldige, at min far har investeret sig i en ny hobby. En hobby som vi synes, er lige i øjet, han har købt en båd..... MUMS siger vi :o) Så vi var selvfølgelig en tur ude at sejle i vores ferie :o)


Det er da noget der holder :o) Asta sad sammen med Morten Korch oppe på bådbroen, og gav den gas, vi skulle jo se hvad sådan et skiv kunne trække ;o) Blæsten i hovedet, duften af havet, høj sol og bare derud ad :o) Skulle Asta blive træt, ja så betyder det ikke noget. Båden er nemlig så stor at hendes 4-hjuler sagtens kan stå ombord, så blir man vugget så dejlig i søvn :o) Vi vil med ud at sejle igen igen igen, vi har i hvert fald ikke fået nok :o)


Djursland har rigtig meget at byde på for ferienydere i alle aldre. Vi brugte hel dag i Skandinavisk dyrepark. Der kan man snakke om dyr i fangeskab, der har det godt. Selvom der er lidt forkert, at se en isbjørn vralte rundt i grønne omgivelser.


Nu tænker I nok, om jeg har kunnet holde mit "nørkleforbud". Det er egentlig gået forbavsende godt. Jeg har kun syndet en enkelt gang, det varede en lille time. Det er, hvad det er blevet til. Jeg er lidt stolt. Der er sket så meget, jeg har været i andre omgivelser og så er jeg på anbefaling af søde Lea gået igang med en krimi. `Isprinsessen af Camilla Läckberg´ Mon nogen af jer har stiftet bekendskab med hendes krimier ??? Igår var jeg sammen med en, der fik mareridt om natten over hendes griflerier. Er spændt på hvad jeg har i vente :o)
Jeg skal gerne indrømme, at efter vi er kommet hjem står Saloonen, mit hobbyrum, og skriiiger af fulde hals på, at jeg skal komme derind. Det føles næsten som afvænning af en rigtig rigtig dårlig last :o( Så jeg forsøger, at flytte fokus over på nogle Hukit børnegarderober jeg vil til at fikse lidt op.

fredag den 2. juli 2010

Jeg har fået en dom :o(

Jeg har ikke kørt for stærkt eller lavet indbrud ved naboen.
Dommen gælder mine skuldre, nakke og ryg..... Det har været rigtig skidt med mine skuldre osv den sidste månedstid. I onsdags havde jeg en tid ved min fysioterapeut. Da jeg en halv time senere gik derfra, var det med akupunkturnål i ørene og en dom om at holde nørklepause :o(

ALT nørkleri blev der sagt.....

Nøøøj hvor er jeg rastløs, det var dog helt utroligt. Hvad i alverden skal jeg lave ???


Nå, men æblesættet her er nu ikke fordi, jeg allerede har brudt "reglerne" :o) Jeg har syet det til godten. Spencerne er selvfølgelig Elsebeth Gynther design :o) Og bukserne i det tidl. omtalte Meedom design. Jeg har længe haft kig på det fine fine æblestof. Og tænk sig..... Til min tøsefæjst fik jeg af søde Ida en lækker lækker kurv med bla. æblestoffet, gavekort mm. Jeg kunne næsten ikke vente med at få saksen i æblerne og videre i symaskinen.



Stoffet var ikke helt langt nok til, at spencerne kunne være der i fuld længde, så jeg brugte de grønne rester fra godtens EG-dagpleje taske. Jeg er lidt i tvivl om, hvad hun skal have indeunder spenceren. Jeg har fundet en lyserød bomuldsbluse, som I ser her, men gode idéer modtages gerne :o)


Nå ja, så er jeg også af gode grunde sat i stå med mit P-projekt..... Øv :o( Har ellers sådan glædet mig til, at vise jer hvad det skal bruges til. Men det får forhåbentlig snart lov at skride videre fra, hvor det er strandet.


Og så skal jeg da lige vise min sidste nyerhvervelse til P-projekter. Et læderpatchworkfingerbøl. SÅDAN, så blir det ikke bedre :o) Det passer perfekt på fingeren, som heller ikke koger over ligesom i dem af metal. GENIALT :o) Hvad der også er genialt, er stedet, jeg har købt det. Hos Hanne der har en patchworkbiks ikke ret langt fra hvor vi bor. Jeg anede ikke, hun eksisterede før forleden, hvor jeg surfede rundt på nettet. Hun har de fineste stoffer, som jeg kan se mange mange flere muligheder i end blot patchwork. Hun sælger også på nettet så kig da lige et smut forbi Hanne.
Det piner mig grænseløst, at jeg er sat i stå, men jeg blir seriøst nød til at tage det alvorligt. Så det kan godt være sommeren blir lidt stille herinde på bloggen. Meeeen rigtig god sommer til jer alle. Vejret er skønt, livet er herligt, ud i den danske sommer, her kommer vi :o) Og så er den dom jo heller ikke værre end at det må have sin tid :o)
Varme solskinshilsner Anette